راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان مردم است
راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان مردم است
رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به اینکه امروزه کار در عرصه اقتصاد مقاومتی راه گشا و الگویی قابل تکثیر است گفت: تکیه بر بازوان پرتوان مردم راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ حمیدرضا الله بداشتی روز شنبه در آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به سبب تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های مردمی، الگوی مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

وی استان همدان را با دارا بودن واحدهای تولیدی نمونه، پیشرو در عرصه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: نگاه ما امروز این است که با همت مضاعف جوانان انقلابی، مدیران، ۵۰ هزار گروه جهادی ساماندهی شده و ظرفیت کارگران بصیر بر مشکلات فائق آییم.

رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به اینکه امروز مدیری انقلابی است که روح امید آفرینی را در جامعه بدمد اظهار داشت: واحدهای کشاورزی، صنعتی، دامپروری و صنابع دستی برای رفع موانع تولید حوزه تلاش می کنند و کار تیمی در استان برپا شده که باید الگوسازی شود.

سرهنگ بداشتی با اشاره به اینکه پیشرفت ها و ضعف های کشور از ۲ دیدگاه انقلابی و ارتجاعی بیان می شود: افزود: نگاه انقلابی براساس نقاط قوت و همت مضاعف دستاوردها را تبیین می کند همانطور که امروزه در حوزه صنعت دفاعی به توانمندی هایی دست پیدا کردیم که حرف اول در منطقه را می زند.

آغاز به کار پتروشیمی ابن‌سینا از فروردین‌

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه پتروشیمی ابن‌سینا با ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری از فروردین‌ماه آغاز به کار خواهد کرد گفت: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه این پتروشیمی در بانک‌های همدان سپرده گذاری می شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه امروز هر کس نظام جمهوری اسلامی را دوست دارد باید شغل ایجاد کند اظهار داشت: فضای تلخ اقتصاد و معیشت مردم مانع می شود که اقدامات موفقیت آمیز انجام شده در استان بازگو شود.

وی سپاه پاسداران را یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: سپاه پاسداران توانسته در این زمینه گام‌های مؤثر و راه گشایی بردارد به همین علت سپاه همواره مورد هجمه افرادی قرار می گیرد که با رشد کشور مخالف هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مهمترین کلید تحقق اقتصاد مقاومتی را داشتن روحیه جهادی دانست و ادامه داد: سپاه در حوزه های مختلف از جمله آبرسانی به روستاها، دفاعی، دانش بنیان و پروژه‌های بزرگ ورود کرده است.

حاجی بابایی گفت: جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی نخبه و راه‌اندازی ۱۰ رشته جدید از جمله هواوفضا در دانشگاه های همدان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: ساخت بیمارستان هزار تختخوابی با حمایت های استاندار و نمایندگان در حال پیگیری است و طی جلسات برگزار شده با بزرگترین خیّر کشور مقرر شد که پارک علم و فناوری سلامت در استان همدان راه اندازی شود.

مسئول سازمان بسیج کارخانجات استان همدان نیز در این آیین، مهمترین کلید تحقق اقتصاد مقاومتی را داشتن روحیه جهادی برشمرد و گفت: این استان در بخش دولتی و خصوصی روحیه جهادی دارد.

ابوالفضل برات‌زاده افزود: این جشنواره برگرفته از اصل ۲۰ سیاست های اقتصاد مقاومتی است که یکی از اصول مغفول مانده بود.

وی با بیان اینکه توجه به این اصل اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های اصلی بسیج کارخانجات در سال جاری قرار گرفت اظهار داشت: ابتدا پنج معیار اصلی از اصل ۲۰ سیاست های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است که در مرحله بعدی ۲۹ هدف از این پنج معیار احصا شد.

در پایان این آیین از واحدهای تولیدی برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی قدردانی شد.