به دنبال صادرات محصولات هسته‌ای هستیم
به دنبال صادرات محصولات هسته‌ای هستیم
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: به دنبال صادرات محصولات و فناوری هسته‌ای به کشور‌های دیگر هستیم و امکان صادرات محصولات هسته‌ای تولید شده با توتن متخصصان داخلی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از صدا وسیما، اسلامی در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای کشور که در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در مصاحبه اختصاصی، با خبرنگار این خبرگزاری افزود: بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای کشور جاذبه حضور برای تمامی فعالان در حوزه هسته‌ای و دانشجویان دارد.

وی ادامه داد: اهداف و برنامه‌هایی در صنعت هسته‌ای پی ریزی شده و تنظیماتی در این حوزه شکل گرفته است و باید فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه فناوری هسته‌ای با سازمان انرژی اتمی همگرا باشد تا شاهد توسعه منابع در حوزه هسته‌ای و خلق فناوری در این حوزه باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، در ادامه به دستاورد‌های هسته‌ای در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: پودر منعقد کننده خون که در جراحی‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محصول تحریمی بوده است، امسال تولید و مورد استفاده قرار گرفته و گواهی سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است و امکان صادرات این محصول هم اینک وجود دارد.

وی در ادامه گفت: در حوزه پلاسما تصفیه شیرابه‌ها یک معضل بزرگ در کشور بود که با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه هم اکنون این آمادگی وجود دارد که از این محصول فناورانه رونمایی شود وبتوانیم در فضای اجرایی آن را راه اندازی کنیم.

اسلامی افزود: ثروت بالا و فرصت تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی در کشور توسعه یافته است و هم اکنون شاهد صادرات رادیودارو‌ها و صادرات تجهیزات هسته‌ای در کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: برای نخستین بار امسال در سه نمایشگاه بین المللی در حوزه فناوری هسته‌ای شرکت کرده ایم و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم محصولات فناورانه در حوزه هسته‌ای را علاوه بر تامین نیاز داخل بتوانیم به کشور‌های دیگر صادر کنیم.