دولت با هوشیاری مردم بر مشکلات فائق خواهد آمد
دولت با هوشیاری مردم بر مشکلات فائق خواهد آمد
رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی با ماهیت فرهنگی است، تحقق و اجرای اهداف اصلی و گفتمان انقلاب اسلامی را برنامه دولت سیزدهم عنوان کرد.

 

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از اعضای «جامعه وعاظ و مبلغان» با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی با ماهیت فرهنگی است، تحقق و اجرای اهداف اصلی و گفتمان انقلاب اسلامی را برنامه دولت سیزدهم عنوان کرد و از همه دست‌اندرکاران امور فرهنگی کشور بویژه روحانیت انقلابی و هوشیار خواست به مسئولیت‌های سنگین خود در پیشبرد گفتمان انقلاب عمل کنند.

رئیس جمهور کم کاری‌ها و ضعف‌های عملکرد فرهنگی در سال‌های گذشته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه همه نهادهای آموزشی، علمی و فرهنگی از جمله شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پیشبرد امور فرهنگی مسئول هستند، بر اهمیت نقش مساجد، ائمه جمعه و جماعات و قرارگاه‌های فرهنگی در ترویج ارزش‌های انقلابی و فرهنگی تاکید کرد.

رئیسی پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای شبکه ملی اطلاعات را از اقدامات مهم انجام شده در دولت سیزدهم دانست و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این شبکه ملی در آینده‌ای نزدیک، مردم  ایران از خدمات بهتر و مطمئن‌تری بهره‌مند شوند.

رئیسی ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی را از اولویت‌های دولت برشمرد و افزود: ملاک ارزش‌گذاری عملکردها در دولت مردمی، بهره‌وری بالا و کیفیت خدمات است و این موضوع به ویژه در نظام آموزشی مورد توجه است.

رئیس جمهور با اشاره به موفقیت دولت در جبران کسری بودجه به ارث رسیده از قبل بدون استقراض از بانک مرکزی، رشد درآمدهای مالیاتی و صادرات غیرنفتی، افزایش حدود ۵ درصدی رشد اقتصادی و نیز ۱۷ درصدی صادرات، از  دسیسه و فتنه‌ دشمنان در ایجاد اغتشاش خیابانی و پس از آن برهم زدن ثبات در بازار ارز گفت و تصریح کرد: دولت با تکیه بر هوشیاری مردم به عنوان اصلی‌ترین پشتیبان خود، بر مشکلات فائق خواهد آمد و بار دیگر دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.