سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان است
سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان است
سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی را بزرگترین هویت تروریستی سازمان یافته جهان، انگلیس را بنیانگذار و آمریکا را بزرگترین حامی آن خواند و گفت: علت خشم کلوپ جهانی تروریست‌ها از سپاه روشن است، سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در توئیتی و در پی صدور قطعنامه در پارلمان اروپا علیه ایران و درخواست برای قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا نوشت: رژیم آپارتاید اسرائیل بزرگترین هویت تروریستی سازمان یافته جهان، رژیم انگلیس بنیانگذار و رژیم آمریکا بزرگترین حامی آن است.

وی افزود: علت خشم «کلوپ جهانی تروریست‌ها» از سپاه روشن است؛ «سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان» است.

به گزارش فارس، دیروز (پنجشنبه) ۲۹ دی ماه پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «گروه‌های تروریستی» اتحادیه اروپا است را به تصویب رساند. اقدامی که از میانه‌های اغتشاشات در ایران از سوی برخی مقامات اروپایی و به ویژه وزیر خارجه آلمان مطرح و در نهایت این قطعنامه تصویب شد. البته قطعنامه مذکور بایستی در شورای اروپا بررسی شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این نسبت به وقوع چنین خبطی از سوی اتحادیه اروپا هشدار داده بود و شب چهارشنبه نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پاسخ و واکنش متقابل ایران، چنین اقدامی را شلیک به پای خود اروپا خواند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز روز پنجشنبه در این باره اعلام کرد: این حرکت از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد، تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این تلاش طرحی دوفوریتی را آماده کردند که با تصویب آن نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی ایران به عنوان تروریست قلمداد می‌شوند. در این طرح پنج ماده‌ای، دستگاه‌های اطلاعاتی مکلف شده‌اند فهرست فرماندهان نیروهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای پیگیری‌های قضایی در اختیار قوه‌ قضاییه جمهوری اسلامی ایران قرار دهند و وزارت امور خارجه هم موظف شده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی برای خروج نیروهای نظامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از منطقه استفاده کند