نهضت بزرگ درخت‌کاری در کشور شکل گیرد
نهضت بزرگ درخت‌کاری در کشور شکل گیرد
وزیر کشور تقویت فضای سبز را با توجه به اقلیم ایران، امری ضروری دانست و گفت: باید در کشور نهضت بزرگ درخت‌کاری شکل گیرد.

به پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست شورای اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل این وزارتخانه برگزار شد، تقویت فضای سبز در کشور را امر بسیار مهمی برشمرد؛ گفت: راهکار اصلی بیابان زدایی، درختکاری انبوه و گسترده است و در این راستا باید پویش ملی شکل گیرد.
وزیر کشور همچنین بر ترمیم و احیای جنگل های کشور در نواحی شمال، غرب کشور و سایر مناطق کشور تاکید کرد و ادامه داد: از بین رفتن جنگل و درخت باعث فرسایش خاک و در معرض خطر قرار گرفتن زیست انسانی می شود.
وزیر کشور در بخش دیگری از این نشست به مسایل اجتماعی دیگر اشاره کرد و گفت: باید به سمت شهر بدون متکدی حرکت کنیم که تبریز می‌تواند الگویی در این زمینه باشد.
دکتر وحیدی همچنین به مساله معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار البرز اقدامات خوبی در این استان در کنترل آسیب های اجتماعی صورت گرفته است که همچنان باید به صورت مستمر و جدی دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: باید معتادان متجاهر را که بخش عمده آسیب های اجتماعی ناشی از رفتار آنها است، در مسیر شغل و زندگی عادی سوق دهیم.
وزیر کشور از استاندار البرز خواست شناسنامه اجتماعی برای شناخت هر چه قوی تر مسائل اجتماعی استان تهیه شود و بر روی حل و فصل مسائل محلات و حاشیه نشینی برنامه ریزی جدی صورت گیرد.