آخرین جزئیات ساخت مسکن مهر در سال ۱۴۰۳
آخرین جزئیات ساخت مسکن مهر در سال ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن با بیان اینکه همچنان بیش از ۱۲۵ هزار واحد مسکن مهر در مرحله ساخت باقی‌مانده است، از برنامه تکمیل و تحویل بیش از ۶۷ هزار واحد در نیمه نخست امسال خبر داد.

 سید احمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن در خصوص میزان باقی‌مانده واحدهای مسکونی مهر در سراسر کشور گفت: در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۲۵۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر فروش اقساطی نشده، برای تکمیل به این دولت محول شد که تاکنون حدود نیمی از آنها تکمیل و تحویل شده است.

وی افزود: آمارها حاکی است که در مجموع ۱۲۵ هزار و ۶۷۸ واحد باقیمانده است که ۸ هزار و ۳۵۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۴۳ هزار و ۸۱ واحد سهم شهرهای جدید است که بیشتر آن واحدها مربوط به پردیس، پرند و مهستان (هشتگرد) و ۵۹ هزار و ۷ واحد نیز سهم ادارات کل راه و شهرسازی استان‌هاست.

خادمیان خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۵۳۲ واحد از تعداد کل باقیمانده ۱۲۵ هزار و ۶۷۸ واحد مسکن مهر باقیمانده زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بخش عمده‌ای از آنها دارای پرونده‌های حقوقی هستند و در حال تعیین تکلیف برای نحوه ادامه ساخت آنها هستیم، زیرا زمین این پروژه‌ها متعلق به دولت است.

به گفته وی، از تعداد ۲۱ هزار و ۵۳۲ واحد مسکن مهر باقیمانده که کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، یک هزار و ۴۶۷ واحد مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۷ هزار و ۳۱۱ واحد متعلق به شهرهای جدید و ۱۲ هزار و ۷۵۴ واحد مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور است.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن ادامه داد: ۴۱ هزار و ۴۳۷ واحد بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد بین ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵ هزار و ۲۲۴ واحد بین ۸۵ تا ۹۰ درصد، ۵ هزار و ۱۹۴ واحد بین ۸۰ تا ۸۵ درصد و ۵ هزار و ۲۶۱ واحد بین ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در اولویت تکمیل و تحویل قرار دارند.

خادمیان گفت: در حال حاضر ۶۷ هزار و ۶۰۷ واحد باقیمانده مسکن مهر پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و بالاتر را دارند که با تأکید وزیر راه و شهرسازی، بخش عمده‌ای از آنها در نیمه اول امسال تکمیل، فروش اقساطی و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی به مالکان واحدهای باقیمانده از پروژه‌های خود مالک مسکن توصیه کرد تا برای تشکیل پرونده و فروش اقساطی تسهیلات بانکی، هرچه سریع‌تر به شعب بانک تسهیلات دهنده مراجعه و نسبت به اخذ کارت قسط اقدام کنند.