تغییرات جدی در انتظار کتاب‌های درسی
تغییرات جدی در انتظار کتاب‌های درسی
یوسف نوری از اختصاص ردیف بودجه‌ برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین خبرداد و گفت: محتوای درسی دانش‌آموزان با تغییرات جدی همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از تسنیم: یوسف نوری از اختصاص ردیف بودجه‌ برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین خبرداد و گفت: محتوای درسی دانش‌آموزان با تغییرات جدی همراه خواهد بود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در رویداد رسانه‌ای “چه سفرها کرده‌ایم” با بیان اینکه رتبه‌های ما در المپیادهای جهانی خیلی مورد توجه است، گفت: امسال دانش‌آموزان ما ۲۰ مدال در المپیادهای جهانی کسب کردند و رتبه ما در پنج المپیاد معروف جهان، چهارم شد. به دلیل درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی، میزبانی المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳ به ایران سپرده شد. این المپیاد یکی از رویدادهای علمی معتبر و معروف جهان است.

وی به کسب رتبه اول دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد ترکیبیات اشاره کرد و تصریح کرد: المپیاد ترکیبات یک اتفاق مهم جهانی است که امسال در بین ۴۲ کشور برگزار شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت درحالی که پرداختن به چنین موفقیت‌هایی در جهاد تبیین، یک تکلیف است.

وزیر آموزش و پرورش به فضاسازی‌های رسانه‌ای ماه‌های گذشته پرداخت و تاکید کرد: ما در حوزه توجه و اعتماد به زنان، در آموزش و پرورش پیشتاز هستیم؛ حدود ۵۴ درصد معلمان ما زن هستند. درحالی دانش‌آموزان دختر ۴۹ درصد و دانش‌آموزان پسر ۵۱ درصد هستند.