۱۳ هزار ازدواج دانشجویی در یک سال/دستگاه های بودجه ریز توجه کنند
۱۳ هزار ازدواج دانشجویی در یک سال/دستگاه های بودجه ریز توجه کنند
رییس ستاد ازدواج دانشجویی با انتقاد نسبت به کاهش ازدواج های دلنشجویی به ۱۳ هزار مورد در سال جاری، گفت: دستگاه های بودجه ریز باید به تسهیل در پیوندهای دانشجویی توجه ویژه داشته باشند. محدودیت منابع و بالا رفتن هزینه ها اجازه توسعه این برنامه را به ما نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی رستمی در گفت وگو با خ ایرنا در باره برنامه های ستاد ازدواج برای دانشجویان گفت: ستاد ازدواج دانشجویان اخیرا با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و حکم ریاست جمهوری تشکیل شد . نشست اول آن را برگزار کردیم و دستگاه ها نمایندگان خود را معرفی کردند.

وی گفت: در استانها نیز جلسه ای با نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان برگزار کردیم چرا که در ستاد استانی ریاست ستاد ازدواج دانشگاهیان را آنها برعهده دارند و در آن جلسه موضوعات مربوط را به آنها پیشنهاد کردیم و آنها نیز عنایت ویژه ای را برای رونق و توجه به عرصه ازدواج دانشجویی در استانها داشتند.

رییس ستاد ازدواج دانشجویی افزود: در سطح ملی هم نمایندگان دستگاهها معرفی شدند که در حال فراهم کردن مقدمات دومین نشست اصلی شورا در این زمینه هستند.

حجت الاسلام رستمی گفت: خوابگاه سازی، ‌ تسهیل مقررات، ترویج، همسان گزینی و حمایت‌های مشاوره ای از جمله فعالیت‌های ستاد است که برنامه ریزی آنها در حال طراحی است.

وی در ادامه افزود: در بحث ازدواج دانشجویی امسال هم علیرغم افزایش بسیار هزینه‌های برگزاری با حمایت مجموعه دست اندرکاران از جمله دفتر مقام معظم رهبری ازدواج دانشجویی در حال برگزاری است.

 

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها گفت: تا پایان اسفندماه بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان برای ازدواج دانشجویی در مشهد مقدس مشرف شدند که برنامه های آنها آنجا حضور در حرم و عهدنامه وفاداری و پایبندی به ازدواج در کنار کارگاه های مشاوره ای همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی است.

وی گفت: مشاوره‌هایی که برای ازدواج دانشجویی در نظر گرفته شده ازدواج های آنها را تبدیل به یکی از نمونه های ازدواج ها ی پایدار و موفق کرده است.

حجت الاسلام رستمی درباره این که اخیرا اعلام کرده بودید که در سال جاری فقط ۱۳ هزار ازدواج دانشجویی در سطح کشور داشتیم و این رقم را بسیار کم خوانده بودید گفت: به دو دلیل این را گفته بودم که یکی آمار مجموعه ازدواج هایی که در دانشگاه رخ می دهد قطعا بیشتر از این تعدادی است که وارد سامانه شده اند و برای حضور در برنامه جشن ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده اند. دلیل دیگر این که ۱۳ هزار نفر را ظرفیت داشتیم اما بیشتر از این ظرفیت داوطلب شرکت در ازدواج دانشجویی داریم اما محدودیت منابع و بالا رفتن هزینه‌ها اجازه توسعه برنامه را به ما نمی دهد.

وی تاکید کرد: دستگاه های بودجه ریز به ازدواج به ویژه دانشجویی به صورت جدی و سرمایه گذاری در تحکیم بنیان خانواده و توسعه بحث تشکیل خانواده و نهاد ازدواج باید توجه کنند و متناسب با آن تامین هزینه داشته باشند.

رییس ستاد ازدواج دانشجویی در ادامه گفت: ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان برنامه های متنوعی را در این عرصه دارند که از آن رونمایی می شود.

وی درباره برنامه های نوروزی دانشجویان گفت: مجموعه راهیان نور را بسیجیان دانشجویی متولی آن هستند و نهاد هم هرجا که لازم باشد در شورای فرهنگی و مجموعه تصمیم گیرنده به عنوان یک برنامه موفق و مهم و موثر در حرکت ارزشمند دانشجویی حمایت می کند.