۸۵ درصد مهارت‌آموزان وارد چرخه اشتغال می‌شوند
۸۵ درصد مهارت‌آموزان وارد چرخه اشتغال می‌شوند
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در حال حاضر مهارت آموزی و اشتغال از جمله مهمترین مسائل کشور به شمار می روند، ۸۵درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای وارد چرخه اشتغال می شوند.

مهرداد عظیمی روز سه شنبه در جلسه ای که با حضور مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، سید علی حسینی مدیر کل فنی حرفه ای استان تهران و حسین حبیبی فرماندار در اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در اسلامشهر، این شهرستان‌ می تواند به الگویی برای اشتغال آفرینی مهارت‌آموزان تبدیل شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح آمایش سرزمینی و با توجه به ظرفیت اقتصادی و صنعتی اسلامشهر، این شهرستان به قطب آموزش های صنعتی استان تهران تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مراکز فنی حرفه ای برادران و خواهران اسلامشهر از جمله مراکز فعال و پویای استان‌ تهران‌ محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اعتباری ویژه برای تقویت، تجهیز و تکمیل تجهیزات آموزشی این‌مراکز اختصاص خواهد یافت.

این مسئول با بیان‌اینکه تکمیل مرکز نیمه تمام فنی و حرفه ای چهاردانگه نیز مورد تاکید مسئولان شهرستان و مردم این‌ منطقه است، ادامه داد: طبق برآوردها تکمیل و راه اندازی این مجموعه به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

عظیمی یادآور شد: برای تکمیل ساختمان‌مرکز فنی و حرفه ای چهاردانگه راهکارهایی مختلفی همچون کمک گرفتن از اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور، اعتبارات استانی سازمان و مشارکت بخش خصوصی پیگیری خواهد شد تا در اسرع وقت شاهد تکمیل آن باشیم.

فرماندار اسلامشهر: تکمیل طرح فنی و حرفه ای چهاردانگه اولویت مهم شهرستان است

فرماندار اسلامشهر با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان اسلامشهر در زمینه آموزش و اشتغال اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر به دلیل برخورداری از ظرفیت قابل توجه در بخش صنعت و تولید نیاز مبرم به نیروی کار ماهر و آموزش دیده دارد، امیدواریم با توجه ویژه رئیس سازمان فنی و حرفه ای به این شهرستان در امر آموزش علی الخصوص پروژه مرکز فنی و حرفه ای چهاردانگه که بیش از ۱۱ سال است بلاتکلیف رها شده و با تکمیل آن خدمتی شایان به مردم و جوانان چهاردانگه در امر اشتغال خواهد شد.

حسین حبیبی افزود: تقویت و تجهیز مراکز فنی و حرفه ای شهرستان جهت افزایش ظرفیت آموزش نیروی کار ماهر ضرورت دارد، تکمیل پروژه نیمه تمام فنی و حرفه ای چهاردانگه یکی اولویتهای مهم شهرستان است.

وی اظهار داشت: تقویت و تجهیز مراکز فنی و حرفه ای شهرستان، تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز بخش صنعت و تولید و همچنین افزایش اشتغال که یکی از اولویت های مهم جامعه است را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول یادآور شد: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه آموزش و تربیت نیروی کار ماهر و دارای تخصص همچون توسط مراکز فنی و حرفه ای بسیار مهم و ارزشمند است.

بازدید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مراکز فنی و حرفه ای اسلامشهر و مرکز نیمه کاره چهاردانگه

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی و حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر از مراکز فنی و حرفه ای ۱۴ و ۱۵ شهرستان بازدید کرد، مهرداد عظیمی از کارگاههای مختلف این ۲ مرکز بازدید و با مربیان و مهارت آموزان به گفت وگو پرداخت و در جریان ظرفیتها، کمبودها و نیازمندیهای این مراکز قرار گرفت.

در پایان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین از پروژه ساختمان نیمه کاره مرکز مهارت آموزش فنی و حرفه ای چهاردانگه نیز بازدید کرد، ساخت این مرکز در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع سال ۸۹ آغاز و از سال ۹۱ و با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا امروز متوقف مانده است.