افتتاح ۱۵۲۶ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغالزا به مناسبت هفته جهاد کشاورزی
افتتاح ۱۵۲۶ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغالزا به مناسبت هفته جهاد کشاورزی
به مناسبت هفته جهاد کشاورزی هزار و ۵۲۶ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغالزای بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، در هفته جهاد کشاورزی امسال که با شعار «جهاد کشاورزی، امنیت غذایی، گشایش در سفره مردم» نامگذاری شده است، ۱۵۲۶ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغالزای بخش کشاورزی با حجم سرمایه‌گذاری ۷۶,۹۴۵ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۲۹۹ نفر در شهرستان‌ها و مناطق روستایی کشور افتتاح می‌شود.

پروژه‌های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از آب و خاک، دام و طیور، منابع طبیعی و آبخیزداری، باغبانی، گلخانه، مکانیزاسیون، شیلات، امور عشایری، تعاون روستایی، حفظ نباتات، زراعت، تحقیقات کشاورزی و شهرک‌های کشاورزی است که در امر افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری نقش بسزایی دارند.

براساس فعالیت‌های زیربخش کشاورزی به ترتیب بیشترین این طرح‌ها مربوط به حوزه آب و خاک با تعداد ۷۳۵ طرح، باغبانی ۲۴۵، تولیدات دامی ۲۰۷، مکانیزاسیون ۱۶۱، منابع طبیعی ۵۲، شیلات ۴۷، امور عشایر ۴۰ طرح و مابقی به سایر پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

بیشترین پروژه‌های افتتاحی به ترتیب مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۵۸ طرح، کردستان ۱۵۲، خراسان جنوبی ۱۴۳، اصفهان ۱۳۸ و سمنان ۱۱۳ طرح است که در هفته جهاد کشاورزی راه‌اندازی و افتتاح خواهند شد.