دولت یارانه این دو گروه افزایش داد
دولت یارانه این دو گروه افزایش داد
معاون امور رفاهی وزیر تعاون جزئیات حمایت بیشتر دولت از کودکان شیرخوار و مادران باردار را تشریح کرد.

علیرضا عسگریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت طرح یسنا و حمایت از مادران باردار و کودکان شیرخوار افزود: تعداد ۱۴۵ هزار از کودکانی که از سوی وزارت بهداشت و درمان به عنوان کودکان کم رشد معرفی شده بودند، از این تعداد ۱۲۵ هزار در دهک درآمدی یک تا هفت قرار داشتند که مشمول دریافت یارانه مازاد شدند که برای کودکان دهک یک تا پنج به ازای هر کودک ماهانه یک میلیون تومان یارانه اضافه به سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد و برای کودکان دو دهک ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان یارانه مازاد اختصاص می‌یابد که این رقم علاوه بر یارانه معیشتی ماهانه است که باید صرف خرید اقلام غذایی شود تا نمودار رشد کودک به وضعیت نرمال و طبیعی برگردد.

عسگریان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ هزار کودک از خانوارهای دهک یک تا هفت قرار دارند که نمودار رشد این کودکان کمتر از حد طبیعی است و یارانه اضافه به آنها داده می‌شود تا صرف خرید اقلام اساسی برای رشد کودک شود.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون همچنین در مورد مادران باردار و دارای کودک شیرخوار گفت: ۲۷ هزار مادر باردار و دارای کودک شیرخوار تا دو سال معرفی شده‌اند که از این تعدا ۲۲ هزار مادر مشمول یارانه مازاد قرار گرفته و علاوه بر یارانه معمولی معیشتی، ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به مادران دهک یک کم‌درآمدی جامعه پرداخت می‌شود تا مواد موردنیاز مادر در ایام شیردهی تا دو سال در اختیار آنها قرار گیرد و به این ترتیب از سوءتغذیه مادر شیرده و کودک شیرخوار جلوگیری شود.

وی افزود: این طرح در قدم اول در ۸ استان اجرا می‌شود که از ۲۷ هزار مادر معرفی‌شده تعداد ۲۲ هزار مادر در دهک یک کم‌درآمدی بودند و مشمول این طرح شدند.

عسگریان این را هم تأکید کرد: سیاست دولت این است که در کنار یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی، کودکانی که در سن رشد قرار دارند و نمودار رشد آنها کمتر از حد طبیعی است، با یارانه مازاد حمایت شوند. همچنین مادرانی که باردار هستند و یا دارای کودک شیرخوار هستند و در دهک یک کم‌درآمدی قرار دارند، مورد حمایت مؤثر دولت قرار گیرند تا به این ترتیب از سوءتغذیه این مادران و کودکان به نحو مؤثر جلوگیری شود.