۸۲ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام شده است
۸۲ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام شده است
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون بیش از ۸۲ درصد از دانش‌آموزان در سطح کشور ثبت‌ خود در مدارس را کامل کرده‌اند.

سید مجتبی هاشمیدرباره آخرین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار کرد: هنوز برخی از فرآیندها مانند امتحانات شهریور و هدایت تحصیلی برخی از دانش‌آموزان کامل نشده بنابراین فرآیند ثبت‌نام هم کامل نشده است.

وی افزود: از استان‌ها برای ثبت‌نام بخشی از پایه‌های ورودی از جمله پایه اول ابتدایی خواستیم که به تفکیک مناطق، مسائل را بررسی کنند و اگر مسئله‌ای وجود دارد کمک کنند تا ثبت‌نام‌ها انجام شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام در حوزه ابتدایی‌ هم عموم پایه‌ها بالای ۹۵ درصد انجام شده و امیدواریم که با اصلاح در ثبت‌نام پایه‌های ورودی، این روند به طور مناسب پیش رود.

هاشمی عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته در همین زمان نسبت به ثبت‌نام جلوتر هستیم و تمام تلاش این است که فرآیندها را به صورت کامل‌تری پیش بریم و شروع سال تحصیلی را با دغدغه کمتری آغاز کنیم.

معمولا والدین از اواسط خرداد تا اواخر مرداد هر سال باید برای ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس اقدام ‌کنند، در این راستا، ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه با سهولت بیشتری انجام می‌شود و در اکثر موارد آنها می‌توانند در همان مدرسه سال تحصیلی گذشته، ثبت‌نام خود را کامل کنند اما این اقدام برای دانش‌آموزان ورودی در برخی موارد با چالش‌هایی مانند محدوده‌بندی جغرافیایی روبه‌رو است که برای رفع مشکلات در روند ثبت‌نام باید به ستادهای منطقه‌ای آموزش و پرورش مراجعه کنند.

امسال با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان، برخی از خانواده‌ها در تماس با ایرنا از ثبت‌نام نکردن بسیاری از مدارس و هدایت دانش‌آموزان به سمت ثبت‌نام در مدارس غیردولتی خبر دادند و خواهان رفع موضوع محدوده‌بندی بودند.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش ۶ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از پیش‌بینی ثبت‌نام ۱۷ میلیون دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۷۳۱ ستاد ثبت‌نام در مناطق و ۳۲ ستاد ثبت‌نام استانی داریم.

وی با بیان اینکه بیش از۱۰۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد، افزود: ثبت‌نام ۱۳ میلیون و۵۰۰ هزار دانش‌آموز به‌صورت میان‌پایه انجام می‌شود و این ثبت‌نام با درج نمره قبولی پایان‌ترم در پایه بالاتر و در همان مدرسه انجام می‌شود، خانواده‌هایی که نقل‌وانتقال دانش‌آموز در میان‌پایه دارند که این موضوع عموماً به دلیل جابجایی محل سکونت اتفاق می‌افتد، از طریق استعلام از سامانه املاک یا محدوده اشتغال پدر و مادر امکان‌پذیر است.