دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
معاون رئیس جمهور:

 لکه ننگ حمله به هواپیمای مسافربری از دامن آمریکا پاک نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی در سالروز هدف قرار دادن ایرباس متعلق به ایران ایر توسط ناو وینسنس(۱۲ تیر ۱۳۶۷)، در عرشه ناو تمام ایرانیِ شهید ناظری و در جمع سرداران، دریاداران، امیران و خانواده شهدای این حادثه، شهادت ۲۹۰ نفر مسافر بی‌گناه را حادثه‌ای تلخ و […]

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی در سالروز هدف قرار دادن ایرباس متعلق به ایران ایر توسط ناو وینسنس(۱۲ تیر ۱۳۶۷)، در عرشه ناو تمام ایرانیِ شهید ناظری و در جمع سرداران، دریاداران، امیران و خانواده شهدای این حادثه، شهادت ۲۹۰ نفر مسافر بی‌گناه را حادثه‌ای تلخ و ناگوار دانست و گفت: اگرچه ۳۵ سال از آن واقعه تلخ گذشته است اما همواره باید آن را گرامی و زنده نگه داریم تا همگان با ماهیت خبیث و ام الفساد قرن بودن آمریکا آشنا شوند که این رژیم مستکبر نتواند با قدرت رسانه‌ای و استفاده از شگردها و عملیات تبلیغی و روانی و با بهره‌گیری از عوامل داخلی، چهره خود را بزک کرده و خیرخواه و طرفدار حقوق بشر جلوه دهد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هدف قرار دادن تعمدی هواپیمای مسافربری تنها یک نمونه از جنایت‌های بیشمار آمریکا علیه ملت ایران و سایر ملت‌های جهان است، گفت: آمریکا نه تنها نسبت به ملت ایران بلکه به سایر ملت‌ها و کشورهای مستقل و آزاده جهان نیز جنایت‌های فراوانی مرتکب شده و در پوشش عناوین زیبایی همچون حقوق بشر و حمایت از دموکراسی، سالیان طولانی منابع و ثروت ملت‌ها را غارت و چپاول کرده است و این روند همچنان به شکل های مختلف ادامه دارد و امروز به بهانه مبارزه با داعش، نفت سوریه را چپاول می کند.

حسینی تاکید کرد: اینکه آمریکا با این همه کارنامه سیاهی که در جنایت علیه بشریت دارد همچنان ادعای حقوق بشر می‌کند، طنز تلخ تاریخی است.

وی گفت: رژیم آمریکا جنایت علیه بشریت را از کشتار و قتل عام بومیان قاره آمریکا آغاز کرده است و در جنگ جهانی، جنگ ویتنام و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و مداخله نظامی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان و عراق میلیون‌ها نفر را کشته و آواره کرده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه آمریکا همواره بر ضد ملت ایران بوده است و در جنگ تحمیلی نیز از ابتدا حامی و مشوق صدام بود، خاطرنشان کرد: رسانه‌های آمریکایی از جمله واشنگتن پست و صدای آمریکا رسما اعلام کردند که آمریکا در حمله به سکوهای نفتی، مراکز و پایگاه‌های مختلف و کشتی ها و ناوچه های ایرانی مشارکت داشته است.

حسینی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که صدام در چند هفته می‌تواند ملت ایران را به شکست بکشاند لذا انواع حمایت‌های اطلاعاتی، سیاسی، دیپلماتیکی، جاسوسی و تسلیحاتی خود را در اختیار صدام قرار داد که در این راستا یکی از افسران ارشد سیا گفته است به عراقی‌ها آنچه را که لازم است تا شکست نخورد را دادیم و اطلاعات تمام نقاط آسیب پذیر را در شناسایی و اختیار صدام قرار دادیم و اگر این کار را نمی‌کردیم ارتش ایران تا خود بغداد پیش می‌رفت و اطلاعات ماهواره ای ما از میدان جنگ، گنجی برای صدام محسوب می‌شد.

وی گفت: اینکه مردم عادی توسط آمریکا هدف قرار می‌گیرند برای این است که آمریکایی‌ها می‌خواهند به هر قیمتی به ملت آزاده ایران ضربه بزنند و در این راه از هیچ جنایتی دریغ ندارند.

حسینی تصریح کرد: در حقیقت دشمنی آمریکا علیه ملت ایران از ۷۰ سال پیش و با کودتای ۲۸ مرداد آغاز شده و در این مدت با انواع مداخلات، کودتا، آشوب‌ و حمایت از گروهک‌های تروریستی از جمله منافقین، کوموله و دموکرات در شهادت مردم کوچه و بازار، دانشمندان هسته‌ای و سردار سلیمانی نقش داشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: ضرورت دارد جنایت‌های آمریکا برای مردم داخل کشور و سایر ملت ها بطور مستمر بازگو و تبیین شود تا نتواند به راحتی با ادعای حقوق بشر و دموکراسی خواهی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و فریب دهند.

حسینی گفت: آمریکا حتی از جنایت علیه شهروندان خود و سیاه پوستان دریغ ندارد و در زندان‌هایی که در مناطق مختلف ایجاد کرده، انواع شکنجه های وحشیانه را بکار می گیرد و جالب اینجاست که با چنین ماهیت سیاه و ننگینی ادعای حقوق بشر هم دارد.

وی گفت: اقتدار و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون خون شهیدان و ایستادگی و مقاومت آحاد ملت ایران است و باید این مسیر را با قدرت پیش ببریم.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌های خویش و نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر آشنایی جوانان با تاریخ معاصر تاکید دارند به خاطر این است که جوانان و نوجوانان بدانند برای استقلال، سربلندی و عزت امروز ملت ایران چه فداکاری و جانفشانی‌هایی انجام شده و دشمنان چه جنایت‌هایی مرتکب شده اند تا بعضاً جوانانی از روی بی اطلاعی و تحت تاثیر تبلیغات روانی و رسانه ای، آنان را دوستدار ملت ایران جلوه ندهند همچنان که در حوادث پاییز گذشته به گونه‌ای وانمود می‌کردند که دلسوز ملت ایران هستند.

حسینی گفت: امروز باید برای ساختن ایران اسلامی دست به دست هم بدهیم تا پرچمی که شهدای بزرگوار برافراشته اند همواره در اهتزاز بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص اهمیت هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: در حقیقت این هفته از ششم تیر آغاز می‌شود که در آن روز در مسجد ابوذر، مقام معظم رهبری مورد سوء قصد قرار می‌گیرند و در هفتم تیر شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از مسئولان ارشد نظام در اقدام تروریستی به شهادت می رسند و در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ نیز با چراغ سبز آمریکایی ها حادثه تلخ بمباران شیمیایی سردشت صورت گرفت و در ۱۲ تیر نیز اقدام جنایتکارانه تروریستی علیه هواپیمای مسافربری انجام شد که همه اینها نشاندهنده ماهیت ننگین و پلید رژیم آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: بعضا مدعیان رابطه با آمریکا با نادیده گرفتن همه جنایت‌ها و روحیه استکباری و زیاده خواهی آمریکا، مشکلات موجود را تنها به اقدام انقلابی دانشجویان خط امام و تسخیر لانه جاسوسی تقلیل می‌دهند و عمدا ۷۰ سال جنایت و سیطره جویی های آمریکا علیه ملت ایران را نادیده گرفته و کتمان می‌کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: آمریکا قبل از انقلاب در تمام ارکان و شئون کشور از حوزه فرهنگ تا بخش های اقتصادی و صنعتی و نظامی سیطره مطلق داشتند و عملا شاه حافظ منافع آمریکا در منطقه شده بود از سال ۵۶ هم که روند انقلاب اوج گرفت حمایت‌ها و اقدامات فراوانی انجام دادند تا انقلاب به پیروزی نرسد که بخاطر درایت امام راحل و حضور مردم ناکام ماندند و پس از انقلاب نیز تاکنون جنگ، کودتا و انواع غائله‌ها، آشوب و تحریم و فشار را بکار گرفته اند تا ملت ایران را به زانو در آورند که به فضل الهی به رغم تمام توطئه ها، ملت ایران قوی تر از پیش به راه خود ادامه می دهد امروز آنچه اهمیت دارد اینست که نباید این جنایت‌ها به فراموشی سپرده شود و دچار غفلت و ساده انگاری شد.

حسینی با اشاره به اینکه در قرآن مجید ۶۵ بار از فرعون نام برده شده است گفت: فلسفه این تکرار آن است که دشمن را بشناسیم لذا همواره باید هوشیار بود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: همانطور که در جنگ نظامی و در صحنه نبرد با دشمنان پیروز و سرافراز بودیم بدون تردید در سایر عرصه‌های نبرد و جنگ ترکیبی و اقتصادی نیز با شناخت دقیق نسبت به الزامات این نوع جنگ، پیروز خواهیم بود و به فضل الهی امروز دولت مردمی در همگرایی و همکاری با سایر قوا اقدامات و اصلاحات بزرگی را به نفع مردم آغاز کرده است و آینده روشنی پیش روی ملت ایران قرار دارد.

نیروهای مسلح اجازه نمی‌دهند ۱۲ تیر ۶۷ دیگری تکرار شود

در این مراسم دریادار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در سخنانی با گرامیداشت شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ ایران ایر گفت: اگر آن روز آمریکایی‌ها با این جنایت بزرگ ملت ایران را داغدار کردند امروز به حدی از اقتدار و بازدارندگی رسیده‌ایم که اگر بخواهد منافع ما را در هر کجای دنیا به خطر بیندازد بلافاصله پاسخ مناسب و قاطع دریافت می‌کند و نیروهای مسلح اجازه نخواهد داد ۱۲ تیر ۶۷ دیگری تکرار شود.

حسینی در ادامه این مراسم همزمان با ساعت اصابت موشک‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری پرواز ۶۵۵ ایران ایر، به همراه خانواده شهدا و فرماندهان نظامی با حضور در عرشه شناور تمام ایرانی شهید ناظری محل سقوط هواپیما در آب‌های نیلگون خلیج فارس را گلباران کرد.

دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» توسط نیروهای تجاوزگر امریکا با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی قرار گرفت. این هواپیما حامل ۲۹۰ مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵دهم‌درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فراخوان جدید جذب ۳ هزار نخبه در ۳۳ دستگاه اجرایی در اردیبهشت ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فراخوان جدید جذب ۳ هزار نخبه در ۳۳ دستگاه اجرایی در اردیبهشت

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه جذب هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شده است، گفت: برای اعلام فراخوان جدید جذب در اردیبهشت در حال برنامه ریزی هستیم.

معاینه فنی هم گران می شود ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاینه فنی هم گران می شود

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: با توجه به تفاوت ارزش زمین در شهر‌ها و هزینه تمام شده انجام معاینه فنی در نقاط مختلف کشور نحوه نرخ گذاری معاینه فنی نیازمند بازنگری است.

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵دهم‌درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فراخوان جدید جذب ۳ هزار نخبه در ۳۳ دستگاه اجرایی در اردیبهشت ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فراخوان جدید جذب ۳ هزار نخبه در ۳۳ دستگاه اجرایی در اردیبهشت

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه جذب هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شده است، گفت: برای اعلام فراخوان جدید جذب در اردیبهشت در حال برنامه ریزی هستیم.

معاینه فنی هم گران می شود ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاینه فنی هم گران می شود

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: با توجه به تفاوت ارزش زمین در شهر‌ها و هزینه تمام شده انجام معاینه فنی در نقاط مختلف کشور نحوه نرخ گذاری معاینه فنی نیازمند بازنگری است.

عُمر زنان ایرانی از مردان بیشتر شد ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عُمر زنان ایرانی از مردان بیشتر شد

آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در برابر هر ۱۳۰ مرد فوت شده، تنها ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

طبق دستور رئیسی ۳ میلیارد یورو برای انسداد مرزها در اختیار نیروهای مسلح قرار داده شد ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون وزیر کشور:

طبق دستور رئیسی ۳ میلیارد یورو برای انسداد مرزها در اختیار نیروهای مسلح قرار داده شد

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵دهم‌درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاینه فنی هم گران می شود ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاینه فنی هم گران می شود

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: با توجه به تفاوت ارزش زمین در شهر‌ها و هزینه تمام شده انجام معاینه فنی در نقاط مختلف کشور نحوه نرخ گذاری معاینه فنی نیازمند بازنگری است.

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

در ادامه افزایش تولیدات کشاورزی وکیفیت مطلوب و افزایش تقاضا برای محصولات ایرانی در بازارهای هدف خارجی، صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار فراتر رفت.

تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزارت کار:

تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

جمع افزایش تورم در سه سال گذشته ۱۲۶ درصد بوده، اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد ۱۱۹.۴ درصد رسیده است.

کشورهای همسایه و آفریقا در اولویت توسعه روابط تجاری هستند ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کشورهای همسایه و آفریقا در اولویت توسعه روابط تجاری هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: مهمترین هدف نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را که با حضور بازدیدکنندگانی از ۱۰۰ کشور برگزار می‌شود، توسعه همکاری‌های تجاری و بین‌المللی با کشورهای شرکت‌کننده از نقاط مختلف جهان عنوان کرد.

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵دهم‌درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فراخوان جدید جذب ۳ هزار نخبه در ۳۳ دستگاه اجرایی در اردیبهشت ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فراخوان جدید جذب ۳ هزار نخبه در ۳۳ دستگاه اجرایی در اردیبهشت

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه جذب هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شده است، گفت: برای اعلام فراخوان جدید جذب در اردیبهشت در حال برنامه ریزی هستیم.

معاینه فنی هم گران می شود ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاینه فنی هم گران می شود

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: با توجه به تفاوت ارزش زمین در شهر‌ها و هزینه تمام شده انجام معاینه فنی در نقاط مختلف کشور نحوه نرخ گذاری معاینه فنی نیازمند بازنگری است.

عُمر زنان ایرانی از مردان بیشتر شد ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عُمر زنان ایرانی از مردان بیشتر شد

آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در برابر هر ۱۳۰ مرد فوت شده، تنها ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

در ادامه افزایش تولیدات کشاورزی وکیفیت مطلوب و افزایش تقاضا برای محصولات ایرانی در بازارهای هدف خارجی، صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار فراتر رفت.

لغو بازی با تیم‌های سعودی در زمین بی‌طرف | رونالدو، نیمار و بنزما به ایران می‌آیند! ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد:

لغو بازی با تیم‌های سعودی در زمین بی‌طرف | رونالدو، نیمار و بنزما به ایران می‌آیند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا با خوشحالی تایید می‌کند که تمامی مسابقات بین تیم‌های ملی و باشگاه‌های فدراسیون‌های فوتبال عربستان (SAFF) و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (FFIRI) به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.