سودآوری ۳۰۰ میلیون دلاری با استحصال اتان در پارس جنوبی
سودآوری ۳۰۰ میلیون دلاری با استحصال اتان در پارس جنوبی
وزیر نفت گفت: با استحصال اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی، سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد برای کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از شانا، جواد اوجی  در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح افزایش استحصال گاز اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می‌کنیم، افزود: با تولیدی شدن طرح توسعه فاز ۱۱ این میدان مشترک تولید افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶۶ درصد اتان تولیدی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی استحصال و بقیه به خط لوله سراسری تزریق و سوخت می‌شود.

وزیر نفت افزود: نخستین پروژه استحصال اتان کشور در پالایشگاه گاز پارسیان (واحد استحصال اتان پارسیان سپهر) از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری رسیده است و شرکت‌های زیرمجموعه این نهاد تجربه خوبی در این زمینه دارند و همواره صف‌شکن هستند.

اوجی گفت: این پروژه قرار است استحصال اتان از ۱۸ فاز پالایشگاه را انجام دهد و سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار سودآوری برای کشور دارد، عملیات اجرایی این پروژه تا دو ماه آینده آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: استحصال اتان در پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی، برای کشور ارزش افزوده و اشتغال زیادی به همراه دارد.

وزیر نفت با اشاره به تولید سالانه ۱.۱ میلیون تن اتان از محل اجرای طرح استحصال اتان در ۹ پالایشگاه پارس جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: سود حاصل از اجرای همه پروژه‌ها در این ستاد یا دوباره در زنجیره ارزش همان پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود یا در بخش اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه و مردم همچون راه‌اندازی کارخانه‌های تولید دارو‌های خاص سرمایه‌گذاری می‌شود.