استخدام ۵۶ هزار معلم از طریق ۲ آزمون استخدامی
استخدام ۵۶ هزار معلم از طریق ۲ آزمون استخدامی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۵۶ هزار معلم از طریق ۲ آزمون استخدامی در سال جاری و بسترسازی برای جذب دانشجومعلم از طریق دانشگاه‌های مادر کشور خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از صدا و سیما ،رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اجلاس مدیران و رؤسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۲۸ هزار آموزگار دوره ابتدایی در سطح کشور هستیم و به زودی آزمون استخدامی دیگری برای جذب معلمان متوسطه اول و دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش برگزار خواهد شد که در این آزمون نیز ۲۸ هزار معلم جذب خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، باید افرادی را جذب کنیم که ویژگی‌های معلمی، صلاحیت و شاخصه‌های تخصصی را داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب معلم از طریق شیوه دو مدرکی یکی دیگر از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی است و بر این اساس دانشجویان مستعد، در دانشگاه‌های مادر شروع به تحصیل می‌کنند و بعد از گذراندن ۲ سال دروس تخصصی و طی کردن فرآیندهای صلاحیت سنجی و رغبت سنجی از سال سوم وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.