مسائل و مشکلات اقتصاد کشور، جز با به صحنه آمدن مردم حل نمی‌شود
مسائل و مشکلات اقتصاد کشور، جز با به صحنه آمدن مردم حل نمی‌شود
معاون اول رئیس جمهور گفت: مشکلات اقتصاد کشور، جز از راه به صحنه آمدن مردم حل و فصل نمی‌شود و روابط عمومی‌ها به عنوان رابط نظام و مردم می‌توانند در به صحنه آوردن مردم، نقش مهم و اثرگذار ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین، محمد مخبر، سه‌شنبه در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه که در وزارت کشور و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مدیران روابط عمومی استان‌ها از طریق ارتباط مجازی برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده، به نحوی که برخی از این اقدامات در دوران پس از انقلاب اسلامی کم نظیر بوده است، اما به علت ضعف‌های موجود در تبیین آن‌ها و همچنین تلاش‌های فراوان دشمنان برای سیاه‌نمایی، نتوانسته‌ایم این فعالیت‌ها را آن‌طور که باید به افکار عمومی منعکس کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت وظایف و مأموریت‌های قوه مجریه و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم و اداره کشور، تصریح کرد: کارهای قوه مجریه به علت اثرگذاری فراوان در زندگی مردم، مبنای کارآمدی نظام قرار می‌گیرد؛ از این‌رو مأموریت مهم روابط عمومی‌ها این است که اطلاع‌رسانی به موقع و دقیقی از فعالیت‌های دولت داشته باشند تا سرمایه اجتماعی نظام و دولت افزایش یابد.

مخبر با توجه به برخی از اقدامات دولت مردمی سیزدهم و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار، گفت: با راهبرد صحیح و هوشمندانه این دولت در حوزه دیپلماسی و تمرکز بر کشورهای همسایه، مسلمان و همسو، امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل هستیم و در سفرهای گسترده خارجی رئیس جمهور، توافقات بسیاری با کشورهای دیگر منعقد شده است که البته باید تلاش کنیم این توافقات عملیاتی شود.

معاون اول رئیس جمهور، ادامه داد: دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف روبرو بود که با تلاش جدی توانست ظرف سه ماه بخش زیادی از این مسائل و مشکلات را مرتفع کند.

مخبر با تأکید بر اهمیت و اثرگذاری روابط عمومی‌ها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه، افزود: شبکه اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌ها از اهمیت ویژه‌ای در اقناع افکار عمومی برخوردار است، زیرا اگر بخش‌های مختلف دولت به درستی عمل کنند، اما نتوانیم اطلاع‌رسانی درست و به‌هنگام از کارها و عملکرد دولت به جامعه داشته باشیم، در حقیقت در جلب نظر و رضایت مردم دستاوردی نداشته‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز موضوع رسانه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی به یک مبحث علمی جدی و مهم در دنیا تبدیل شده است، تصریح کرد: باید بتوانیم به فناوری اطلاع‌رسانی مجهز شویم، زیرا اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان می‌توانند حقایق را وارونه جلوه دهند. در این زمینه، الزاماتی وجود دارد که باید روابط عمومی‌ها پشتیبانی شوند.

مخبر با یادآوری اینکه دولت سیزدهم طرح‌ها و برنامه‌های بزرگی در بخش‌های مختلف، مانند انتقال آب از دریا، طرح‌های بزرگ نفت و گاز، طرح‌های مرتبط با معدن و کشاورزی و اقتصاد دریامحور را در دستور کار خود دارد، گفت: این روابط عمومی‌ها هستند که باید اخبار این اقدامات و دستاوردها را به مردم منتقل کنند، زیرا روابط عمومی هر دستگاه اجرایی، آیینه تمام عیار عملکرد دستگاه مطبوع خود است و مجموع کار روابط عمومی‌ها گویای عملکرد دولت و نظام خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور با توجه به شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، راه حل عملیاتی‌ شدن این راهبرد را مردمی کردن اقتصاد عنوان کردند و وظیفه خطیر روابط عمومی‌ها این است که اعتماد و اطمینان مردم و سرمایه‌گذاران را جلب کنند تا بتوانیم شعار سال را به نحو مطلوب، اجرایی و عملیاتی کنیم.

مخبر، افزود: مسائل و مشکلات اقتصاد کشور، جز از راه به صحنه آمدن مردم حل و فصل نمی‌شود و روابط عمومی‌ها به عنوان رابط نظام و مردم می‌توانند در به صحنه آوردن مردم، نقش مهم و اثرگذار ایفا کنند.

گفتنی است در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه، احمد وحیدی وزیر کشور، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در سخنانی به الزامات تحول در ساختار و عملکرد ارتباطی و رسانه‌ای دولت پرداختند.