ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد
 ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد
معاون بین الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار روز سه شنبه ویکرام میسری، معاون امور بین الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با وی، از حمایت هند برای عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قدردانی و بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت این سازمان در توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پروژه راهبردی بندر چابهار را مهم توصیف کرد و با اشاره به تاریخ غنی و ممتاز همکاری‌های مشترک و دوستانه ایران و هند اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد: شاهد فصل تازه‌ای از همکاری در پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال-جنوب را شاهد باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابراز قدردانی از برگزاری خوب جلسه سران شانگهای به ریاست نخست وزیر هند و ابلاغ سلام صمیمانه آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به نخست وزیر هند، دیدار و مشورت‌های مستمر سران را حائز اهمیت در پیشبرد همکاری‌های دوجانبه خواند.

ویکرام میسری، معاون امور بین الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند در این دیدار، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای را تبریک گفته و الحاق ایران به این سازمان را موجد فرصت‌های تازه برای گسترش همکاری‌های دو کشور ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت خود با همتایان ایرانی و روس در خصوص پروژه کریدور شمال -جنوب، مسائل زیرساختی و اداری موجود را در مذاکرات سه جانبه قابل رفع دانسته و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فی مابین تداوم یافته، بیش از پیش گسترش یابد.