نرخ بیکاری برخی استان های کشور تا ۶ درصد کاهش یافت
نرخ بیکاری برخی استان های کشور تا ۶ درصد کاهش یافت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در برخی استان های کشور از چهار تا ۶ درصد کاهش یافته که این امر بیانگر همت دولت برای رفع مشکلات مردم است.

سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گاوداری ۶ هزار راسی دلفان اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته بیشترین اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی چند ساله گذشته و بی تدبیری در دوران قبل مشکلاتی را ایجاد کرد و زمانی که وارد این دولت شدیم با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت و دام و طیور مواجه بودیم همچنین بخش قابل توجهی از دام کشور در سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ از چرخه تولید خارج شده بود.

وی این امر را یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت و لبنیات عنوان کرد و افزود: ناترازی های حوزه های مختلف از جمله گوشت و لبنیات درحال برطرف شدن است که در این راستا تکمیل طرح ها نیمه تمام در دستورکار قرار دارد.

مرتضوی ادامه داد: اکنون ۱۴ طرح با ۳۳ هزار راس گله دامپروری سنگین، ۱۸ هزار راس دام مولد و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شیر در کشور در حال اجرا است که امروز سه طرح به بهره‌برداری رسید و تا سال ۱۴۰۵ نیز ظرفیت تولید شیر به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی همچنین اضافه کرد: در سفر اول رییس‌جمهور به لرستان تصمیمات مطلوب و مناسبی گرفته شده، به اندازه هشت ساله گذشته اعتبار تخصیص یافته و طرح های مختلف درحال اجرا است همچنین در دهه فجر امسال طرح های مختلفی در کشور به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: برخی از سرمایه گذاری ها صرفا به منظور بازدهی ریالی اجرا نمی‌شود بلکه ایجاد فرصت شغلی و امنیت غذایی از اهداف بهره‌برداری از این طرح ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا طرح دامداری ۶ هزار راسی دلفان با سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، روز دوشنبه با حضور “سید صولت مرتضوی” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید، این طرح روزانه ۱۰۰ تن شیر خام تولید می‌کند و ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته وارد لرستان شده است و دیروز با حضور در ازنا، الیگودرز و دورود برخی طرح های حوزه وزارت کار را بازدید کرد و جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شب گذشته با حضور وی برگزار شد.

سفر به سلسله و سرکشی از یک واحد تولیدی در خرم آباد از برنامه های امروز مرتضوی در لرستان اعلام شده است.