۲۸۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد
۲۸۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد
رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: در پنج‌ماه نخست امسال بالغ بر ۲۸۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات وصول شده است که این رقم حاکی از رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، «مجتبی امیری» روز چهارشنبه اظهار داشت: شاهد تحقق ۹۰ درصدی وصول مالیاتی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه هستیم.

وی افزود: از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی، بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم (با ۹۷ درصد تحقق و ۵۳ درصد رشد) و ۱۷۷ هزار میلیارد تومان مربوط به کالاها و خدمات (با ۸۰ درصد تحقق و ۵۰ درصد رشد) بوده است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: ۷ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان عوارض به حساب وزارت کشور در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ واریز شد.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده وصول بالغ بر ۴۷۲ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات است، گفت: این آمار با رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ و تحقق ۱۰۴ درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بوده است.

امیری خاطر نشان کرد: مقایسه این آمار با روند چند سال گذشته حاکی از عملکرد درخشان نظام مالیاتی در تحقق درآمدهای مالیاتی است که منجر به کسب رتبه برتر در دو سال متوالی جشنواره شهید رجایی شده است.

وی با اشاره به عوارض شهرداری ها و دهیاری ها گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع بالغ بر ۱۱۷ هزار میلیارد تومان وصولی عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۴ درصد رشد داشته است.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد: وصولی عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در پنج‌ماهه امسال رقمی در حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۵ درصد رشد داشته است.