۷۳ درصد جمعیت کشور زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارد
۷۳ درصد جمعیت کشور زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حمایت‌های دولت در بخش بیمه گفت: هم‌اکنون ۷۳ درصد جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت پلی‌کلینیک تخصصی تامین‌اجتماعی بروجن تاکید کرد: این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی از مجموع جمعیت ۳۵ میلیون نفری ایران تنها ۲۰ درصد زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی بودند.

وی جهاد تبیین را یکی از تکلیف‌های مهم مسوولان دانست و افزود: آرمان سازمان تامین اجتماعی کشور براساس اصل ۲۹ قانون اساسی پوشش فراگیر آحاد جامعه از بیمه‌های اجتماعی است.

موسوی به قرار گرفتن ۱۰۰ درصد آحاد جامعه زیرپوشش خدمات درمانی در دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی حداکثر ۲۰ بیمارستان، کلینیک و مرکز درمانی تخصصی در کشور وجود داشت و این تعداد اکنون به بیش از ۴۰۰ مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی رسیده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی روزانه به بیش از یک میلیون نفر در کشور یادآور شد: براساس آمار موجود روزانه ۱۳ هزار نفر در کشور خدمات درمانی بستری دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۲۰ مرکز درمانی تخصصی در ایران همزمان با فعالیت دولت سیزدهم اظهار داشت: توزیع عادلانه منابع با رویکرد عدالت‌محوری از برنامه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم است و در این راستا ۷۸ طرح در روزهای آینده افتتاح، بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی ساخت آن‌ها در نقاط مختلف ایران آغاز می‌شود.

موسوی تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت سه پلی‌کلینیک تخصصی تامین‌اجتماعی دیگر در چهارمحال و بختیاری در سامان، اردل و شلمزار مرکز شهرستان کیار به‌زودی آغاز خواهد شد و از هم‌اکنون برای توسعه خدمات درمانی تامین‌اجتماعی در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن اقدام لازم انجام شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: توسعه خدمت به مردم به‌ویژه در مناطق کمترتوسعه‌یافته و غیربرخوردار از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود و با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی دولت سیزدهم مسیرهای خدمات‌رسانی به مردم در حال هموار شدن است.