کشور ایران در تولید دارو خودکفا است
کشور ایران در تولید دارو خودکفا است
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به خودکفایی ایران در تولید دارو گفت: ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور توسط تولید داخل تامین می‌شود.

محمدی در نشست خبری با اشاره به اینکه صادرات دارو از کشور انجام می‌شود، افزود: برای تامین یک درصد داروی مورد نیاز کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه، مشکلاتی وجود دارد اما همواره با حل آنها داروی مورد نیاز تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: در خوزستان شهرک‌ دارویی وجود ندارد و برای راه اندازی این فضا نیاز به جذب سرمایه‌گذار است.

محمدی ادامه داد: امروز در دیدار با استاندار خوزستان قول مساعد برای ایجاد زیرساخت لازم به منظور ساخت این شهرک گرفته شد.

رییس سازمان غذا و داروی کشور افزود: یکی از تولیدکنندگان سرشناس کشور برای ایجاد این شهرک در خوزستان اعلام آمادگی کرده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های مهمی که در استان دنبال می‌شود ساخت شرکت سرم‌سازی است، یک تولید کننده سرم در کشور وجود دارد که قرار است در خوزستان دومین شرکت ایجاد شود.

رییس سازمان غذا و داروی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به تولید داروی باکیفیت در کشور اظهار کرد: تولید دارو در کشور بر اساس اصول بین المللی و گذراندن آزمون‌های مختلف انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در خصوص شیر خشک در کشور پیش آمد، افزود: در چهار ماه اول امسال بدلیل مشکلاتی که در حوزه ارز ایجاد شد برای تامین شیر خشک با مشکلاتی مواجه شدیم.

رییس سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد: در حال حاضر در تامین شیر خشک با توجه به افزایش تولید آن، هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به امکان دریافت اطلاعات دارو از سامانه تی‌تک افزود: مردم می‌توانند در سامانه تی تک در خصوص اصل بودن و با قیمت داروها اطلاعات کسب کنند.

وی گفت: بهمن ماه سال گذشته میزان مجاز آلاینده های محصولات غذایی (MRL) ۱۷ هزار کالا از سوی این معاونت اعلام شد، این شاخص بین کشورهای مختلف متفاوت است و بر اساس میزان‌ مصرف محصول غذایی در همان کشور تعیین می‌شود.

محمدی اظهار کرد: سال گذشته در تامین برخی داروها با مشکلاتی مواجه بودیم اما امسال با کمک بانک‌ مرکزی و تامین ارز بسیاری از کمبودهای دارو رفع شده است.