در استفاده از ظرفیت‌های انسانی نگاه جنسیتی نداریم
در استفاده از ظرفیت‌های انسانی نگاه جنسیتی نداریم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از بانوان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه گفت: نگاهمان این است فارغ از نگاه جنسیتی با شایستگی از ظرفیت بانوان بتوانیم استفاده کنیم، در دولت هم همین نگاه حاکم است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا محمد مهدی اسماعیلی در این آیین که با حضور بانوان هنرمند از سراسر کشور در تالار رودکی برگزار شد، اظهارکرد: در وزارت ارشاد و دولت تمام توجه و اهدافمان بر این قرار گرفته که عدالت فرهنگی را به معنای واقعی در کشور جاری و ساری کنیم، عدالت فرهنگی یعنی همه اقشار جامعه بدون توجه به تفاوت های منطقه ای ، محلی، زبانی، لهجه ای و جنسینی در یک راستا بتوانند استعدادها و ظرفیت های بالقوه خود را با تمرکزدایی از مرکز به فعل برسانند.

وی تاکیدکرد: عدالت فرهنگی یعنی زن و مرد بدون توجه به تفاوت های جنسیتی در راه فعالیت های فرهنگی و هنری خود راه را به جلو ببرند و نگاه غیر این، منشا تبعیض می شود.

اسماعیلی گفت: امروز به برکت انقلاب وضعیت بانوان پیشرونده و استثنایی است، امروز بانوان در بخش های مختلف پیش می روند اما طبیعی است یک مسیر طولانی را تا رسیدن به نقطه مطلوب در پیش دارند.

وزیر فرهنگ تاکیدکرد: نگاهمان این است فارغ از نگاه جنسیتی با شایستگی از ظرفیت بانوان بتوانیم استفاده کنیم، در دولت هم همین نگاه حاکم است. درست است که به اندازه قابلیت از حضور زنان در بخش های مدیریتی استفاده نکردیم.

بانوان هنرمند کشور نیز در این آیین گلایه ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

ضعف در سپردگی مدیریت فرهنگی در حوزه زنان، جای خالی زنان در داوری جشنواره فیلم فجر، حوزه موسیقی، عرصه سیاستگذاری زن و خانواده و فرهنگ و هنر، تصمیم گیری برای زنان بدون حضور خود آنان، کمبود تسهیلات و امکانات برای بانوان هنرمند شهرستانی و روستایی، فقدان توجه جدی به اشتغال های بانوان هنرمند شهرستانی از جمله این مطالبات بود.

در این آیین همچنین از بانوان هنرمند پیشکسوت شامل زهره فیض الهی میناکار، انسیه شاه حسینی کارگردان سینما، ایران حدادگر طراح نقوش سنتی و فرش، اعظم بروجردی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، مریم پوریامین دبیر انجمن قلم، حوا صابر آملی منتقد و مدرس دانشگاه و راضیه تجار عضو انجمن قلم و نویسنده تجلیل شد.