فعالیت بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
فعالیت بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: اکنون بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی با اشتغال حدود یک میلیون نفر در ۸۵۱ شهرک‌ و نواحی صنعتی کشور فعال است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین علی رسولیان  در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از الزام‌های مهم برای سرمایه‌گذاری توسعه زیرساخت‌ها است و در این راستا زمینه سرمایه گذاری در سطح ۸۵۱ شهرک و ناحیه فراهم شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری به سرمایه گذاران بوده که البته موانع و مشکلاتی نیز در مسیر کار وجود دارد که تلاش برای رفع آنها در حال انجام است.

رسولیان ادامه داد: توزیع زمین‌های صنعتی در سطح کشور با هم متفاوت است چراکه در شهرهای بزرگ کمبود زمین وجود دارد و تقاضا نیز بسیار بالا است که با این حال تلاش برای توازن توسعه صنعتی در حال انجام است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: نگاه ما این است که در مناطق محروم کشور نیز شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسعه پیدا کنند.

رسولیان افزود: کمبود زیرساخت های مربوط به آب و برق است چراکه اکنون در برخی از شهرک‌ها کمبود آب و برق وجود دارد که در این دولت ۹۵ پست برق با وزارت نیرو مشارکت شده که این شمار پست نزدیک به چهار هزار مگاوات برق موردنیاز شهرک و نواحی صنعتی را تامین می‌کند.

وی گفت: امید است این پست ها ظرف یکی دو سال آینده به بهره برداری برسد و در موضوع آب نیز در برخی از مناطق نیز مشکل کمبود آب موردنیاز صنعت وجود دارد.

رسولیان ادامه داد: به دلیل خشکسالی‌ها باید به دنبال تامین آب پایدار رفت که در همین راستا تامین آب از پساب‌های شهری جزء اهداف مهم شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته ۶۵ تا ۷۰ میلیون مترمکعب پساب شهری خریداری و بخشی از آنها آماده استفاده در صنعت شده است.

رسولیان اضافه کرد: یکی از رویکردهای جدی استفاده از پساب‌های شهری کشور و همچنین بازچرخانی آب صنعت است به نحوی که هم اکنون در شبانه روز ۵۹ هزار مترمکعب آب صنعت آماده بازچرخانی شده است.

وی ادامه داد: امید است با تامین منابع از محل منابع داخلی شرکت و کمک‌های خوب دولت زیرساخت‌های مهم مانند آب و برق، توسعه اراضی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک بخوبی محقق شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در استان بوشهر نیز اقدام های بسیار خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است که آمارها دریافتی نیز نشان از رشد خوب صنعتی در استان بوشهر دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مناطق ویژه اقتصادی کشور در شمال استان بوشهر واقع شده که تامین زیرساخت های آن در حال انجام است که از جمله این اقدام‌ها دیوارکشی و پست برق است که انتظار می رود با بهره‌برداری در چند ماه آماده استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز شود.

رسولیان بیان کرد: دولت سیزدهم در سفر نخست خود به استان بوشهر کمک خوبی به منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر داشته و همچنی از محل اعتبارات داخلی شهرک نیز کمک‌های خوبی به این منطقه شده است.

وی گفت: برخی از شهرک‌های استان بوشهر نیز توسعه یافته که از محل اعتبارات تامین شده زیرساخت‌های آنها تامین می‌شود.

رسولیان یادآور شد: در سفر دوم هیات دولت به استان بوشهر نیز برنامه ریزی شده تا چهار ناحیه صنعتی در این استان احداث شود.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد شهرک‌های فناوری در حوزه هایی که سطح دانش بالا و انطباق بیشتری با محیط زیست دارند مجوز احداث یکی از این شهرک‌ها در استان بوشهر صادر شده که انتظار است به افزایش سطح صنعتی استان بوشهر کمک کند.