بنای دولت مردمی میدان دادن به بخش خصوصی است
بنای دولت مردمی میدان دادن به بخش خصوصی است
رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت در حوزه اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان بوشهر، شامگاه پنجشنبه در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران، ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان بوشهر با حضور فعالان اقتصادی این استان افزود: رشد اقتصادی در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است .

وی بااشاره به اینکه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به ارتقای بهره‌وری هستند یادآورشد: میدان دادن به بخش خصوصی تضمین سرمایه‌ و سود برای سرمایه‌گذار است.

رئیس جمهور اضافه کرد: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان، به رونق ، بالا بردن کیفیت و همچنین دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور عرصه اقتصادی امروز را میدان جنگ با دشمنان پیشرفت و ناامیدکنندگان جامعه و فعالان اقتصادی عنوان و اظهار کرد: هدف دشمن در این جنگ ایجاد اختلال، کندی و توقف در اقتصاد، نظام پولی و مالی و همچنین تولید است، اما کشور با همکاری و اراده فعالان اقتصادی به عنوان افسران این جنگ، قطعاً بر دشمنان پیروز خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی بوروکراسی اداری و پیچیدگی‌های سازمانی را از جمله نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یاس در تولیدکنندگان و کارآفرینان توصیف و بر تلاش وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای برداشتن این موانع تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی برای بهره‌برداری در عرصه توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: مرز و دریا ۲ مزیت و فرصت بسیار مهم برای این استان محسوب می‌شود که بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر است.

دکتر رئیسی همچنین با بیان اینکه واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی اولین گام در خصوصی‌سازی است نه آخرین گام، بر اقدامات لازم جهت توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی برخی فعالان اقتصادی در این جلسه را بسیار مهم دانست و به دلیل در پیش داشتن جلسه دیدار با جمع دیگری از اهالی بوشهر، به معاون اجرایی خود ماموریت داد، جلسه را با فعالان اقتصادی ادامه دهد و موانع و مشکلات پیش روی آنها را به صورت جزئی و دقیق احصا کرده و برای رفع آنها تدابیر لازم را پیش‌بینی کند.

در این نشست همچنین با حضور رئیس جمهور ۵۳ تفاهم‌نامه میان استانداری بوشهر با هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ سکاف، پالایشگاه لیان، هلدینگ بُنسا، شرکت فاتح کیمیا، شرکت فرازصنعت فرشاد و شرکت شایا روبیان در زمینه زیرساخت، آبزی‌پروری، گردشگری، آموزش و فناوری، احداث پالایشگاه، نیروگاه برق و آب شیرین‌کن و صنایع پایین دست پتروشیمی با اشتغالزایی برای حدود ۲۵ هزار نفر به امضا رسید.