شورای نگهبان نهادی ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران است
شورای نگهبان نهادی ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران است
رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستورخود،ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان، نهادی ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران از زمان تصویب قانون اساسی مشروطه تا امروز است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آغاز نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ تیر) در نطق پیش از دستور، گفت: فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان با فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام را گرامی می‌دارم.

قالیباف اظهار کرد: شورای نگهبان، نهادی ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران از زمان تصویب قانون اساسی مشروطه تا امروز است که وظیفه حفاظت از قانون اساسی و احکام مبین اسلام را عهده‌دار است.

وی افزود: امام در این مورد فرمودند تشخیص شورای نگهبان، میزان است و همه باید آن را بپذیریم و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص این شورا بیان کردند که شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، ضمن تشکر از اعضای شورای نگهبان، گفت: از نزدیک شاهد تلاش بی‌وقفه اعضای محترم و بدنه کارشناسی آن شورا برای تسریع در تصویب بسیاری از قوانین به نفع مردم بوده‌ام و اگر مجلس یازدهم به دلیل تصویب قوانین کارآمد و لازم، مفتخر به دریافت عنوان مجلس انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب شده است، جز با همکاری صمیمانه و همراهی شورای محترم نگهبان ممکن نبود.