صنعت چاپ کشور نیازمند جهش تحولی است
صنعت چاپ کشور نیازمند جهش تحولی است
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهش تحولی در صنعت چاپ کشور و بویژه استان بوشهر بطور جدی احساس می‌شود و باید با تلاش جدی و مستمر این صنعت به زمان اوج خود برگردد.

عباس محمدیان  در حاشیه گردهمایی با فعالان چاپ و تبلیغات در استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تمام کم و کاستی‌های صنعت چاپ مشخص شده و باید با همگرایی برای حل و فصل مشکلات شاهد تحول صنعت چاپ در دولت سیزدهم باشیم.

وی بیان کرد: در پدیده تبلیغات به واژگان بیلبود سطح شهر نباید اکتفا کرد چرا که امروز صنعت تبلیغات فراتر از یک بیلبورد و پیوست همه جریان‌های اشتغال، فرهنگی، نشاط اجتماعی است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کانون‌های تبلیغاتی باید در عرصه‌های یاد شده تعریف برنامه داشته و همچنین مرکز رشد و نمود عرصه تبلیغات باشند.

وی تاکید کرد: این کانون‌ها باید ایده‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه‌ها و برنامه‌های مختلف را شناسایی و به آن ضریب دهند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: صنعت تبلیغات کشور در عصر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، انقلاب فناوری و تکنولوژی‌های برتر هنوز در فضای دهه پنجاه سیر می‌کند.

وی افزود: تحول در عرصه صنعت تبلیغات باید به سمت تبلیغات هوشمند و برآورده کننده نیاز مخاطب باشد که این مهم نیازمند خلق ایده و ابتکار است.

محمدیان تصریح کرد: برنامه تحولی باید به استقلال کانون‌ها منتهی شود تا مدیر کانون‌ها بتوانند با به خدمت گرفتن تکنولوژی و خلاقیت نیاز مخاطبان را برطرف کنند.

وی عنوان کرد: گران بودن صنعت تبلیغات چالشی دیگر است و باید شرایط طوری باشد تا تسهیلات ارزان در اختیار کانون‌های خلاق و برخوردار از علم روز قرار گیرد.

محمدیان اضافه کرد: با توجه به گریزان شدن مخاطبان از فضای تبلیغات سنتی باید برخلاف سبک سنتی، تبلیغات دارای معانی و جذب کننده مخاطب باشد.

وی عنوان کرد: با نگاهی که در دولت سیزدهم حکمفرما است بوشهر باید با سابقه درخشان و ظرفیت مناسب خود به یکی از استان های پیشگام در صنعت چاپ و تبلیغات و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

محمدیان افزود: امروز تعدد کانون‌ها و صدور مجوزهای بی قید و شرط در گذشته آفت دیگر کانون‌های تبلیغاتی است و بدون تردید کانونی تبلیغاتی که توان اداره خودش و ۲ نیرو ندارد نباید مجوز آن صادر شود.

وی یادآور شد: نسخه هوشمند تبلیغات محیطی نسخه آزمایشی راه‌اندازی شده که بزودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد بهره برداری می‌شود.

محمدیان ادامه داد: در حوزه تبلیغات این سامانه برخط می‌تواند مشکلات در تایید محتوا و صدور مجوز کانون‌ها را حل کند.

وی تصریح کرد: در نظام رتبه بندی کانون‌ها که در نیمه دوم سال اجرا می‌شود کانون‌هایی امکان ادامه حیات دارند که بتوانند در عرصه تحول با زیرساخت‌های موجود جهش داشته باشند.

محمدیان افزود: در نظام رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی براساس ملاک‌هایی تخصصی و بروز رتبه‌بندی این کانون‌ها انجام می‌شود.

وی یادآور شد: پیش نویس لایحه اصلاح قانون تبلیغات آماده شده و در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته تا بازتعریف این لایحه اجرایی شود.

محمدیان عنوان کرد: در ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی نیز کار در شورای عالی فضای رو به اتمام است که تا شهریور مصوبه شورا با هدف کمک به کانون‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این سیر تحول، کانون‌ها نیز باید یاریگر باشند تا ظرفیت‌های فراموش شده احصا و برای پویایی آن اقدام شود.