۴۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در کشور ایجاد شد
۴۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در کشور ایجاد شد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۴۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته ایجاد شد.

مرتضی فیروز آبادی در جریان سفر خود به خوزستان د بیان کرد: اولویت اصلی این نهاد حمایتی در ایجاد اشتغال توجه به مناطق محروم با نرخ بیکاری بالا و پرداخت تسهیلات اشتغال بیشتر به این مناطق است.

وی گفت: مهارت آموزی به مددجویان و دانش آموزان زیر پوشش این نهاد از اولویت‌های برنامه های اشتغالزایی این نهاد حمایتی است که در این راستا تفاهم نامه هفت گانه‌ای منعقد شده است.

فیروز آبادی با تاکید بر اینکه تنها پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کافی نیست افزود: باید نظارت کافی بر نحوه فعالیت متقاضی در ایجاد کسب و کار بعد از دریافت تسهیلات وجود داشته باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۳۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته برای مددجویان در خوزستان ایجاد شده است.

وی همچنین به سرانه تسهیلات اشتغال اشاره کرد و گفت: امسال نیز با توجه به افزایش تکلیف ایجاد اشتغال، سرانه یک میلیارد ریال تعیین شده است که امید است از طریق صندوق امداد ولایت این میزان اعتبار برای برخی از مشاغل افزایش یابد.

فیروزآبادی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی اعتبار اشتغالزایی مددجویان افزود: ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان در نظر گرفته شده که گامی بزرگ برای رفع چالش اشتغال این اقشار کمک برخوردار است.