دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود
دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمله نظامی به خاک ایران واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان و شرکای آنها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی استثنایی به نام انقلاب اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت سالروز هفته دفاع مقدس گفت: حمله نظامی به خاک ایران واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان و شرکای آنها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی استثنایی در دهه های پایانی قرن بیستم بود و آن انقلاب اسلامی بود که توانست با طلوع خورشید اسلام از مشرق زلزله سیاسی شدیدی را در نظم ساخته قدرت‌های آن روز وارد کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت:این موج شوک که به نام اسلام بر پیکره نظم ظالمانه قدرت های استکبار ایجاد شد برای قدرت‌های بزرگ آن روز قابل تحمل نبود که هندسه قدرت و نظام قدرت جهانی تحت تاثیر اسلام تغییر کند.

اسلامی اضافه کرد: چون آنها می‌دانستند شعائر این انقلاب عظیم در مرزهای جغرافیای ایران نخواهند ماند و این انقلاب که در جست‌وجوی آزادی، کرامت انسانی و حاکم کردن ارزش‌ها و فضائل الهی در بخش‌هایی از سیاره زمین است بیرق‌دار یک تمدن بزرگ خواهد بود و فضای سیاسی تنفسی قدرت های بزرگ را در جهان اسلام تنگ خواهد کرد.

دفاع مقدس در برابر یک جنگ جهانی

سردار سلامی دفاع مقدس را سرآغاز یک حماسه عظیم در امتداد عاشورای ۶۱ هجری عنوان کرد و گفت: معمولا بعضی از حوادث و وقایع تاریخی برای امت‌ها و ملت‌ها نقشی حیاتی، سرنوشت ساز و ابدی ایفا می کنند. بعضی از وقایع تاریخ خط اثر ابدی در سرنوشت ملتها دارند.

فرمانده سپاه اضافه کرد: همانطور که عاشورا به عنوان قله درخشش فضایل عالم و نقطه بقا و استمرار حیات اسلام الی الابد قلب‌ها و دل‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد و قله پرافتخاری از عظمت برای مسلمانان ایجاد کرد و تا ابد فرهنگ ظلم ستیزی، ایستادن کنار امام مؤمنان، فدا شدن، فداکاری، ایثار و عظمت ایمان را به نمایش گذاشت، دفاع مقدس ملت ایران هم انبساط، تکرار و نازله ای از آن واقعه عظیم در دوره معاصر بود؛ پدیده ای شگفت انگیز در تاریخ جنگ های بشر.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود. در مقیاس و در ابعاد دشمنی علیه یک ملت تازه به استقلال رسیده، یک جنگ جهانی بود.

اتحاد استثنایی آمریکا و شوروی علیه انقلاب اسلامی ایران

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران در زمان شاه یکی از ایالت های منفصل آمریکا به حساب می آمد گفت: آنها در جغرافیای سیاسی عالم نقش مستقلی برای ایران قائل نبودند. ثروتهای مادی و هویت معنوی و ارزشهای فرهنگی این ملت همه توسط قدرت‌های بزرگی مانند امریکا به یغما رفته بود. بنابراین کسی نمی توانست تحمل کند که در ایران آن روز که یکی از متحدان قدرتمند و مؤثر آمریکا در جهان و منطقه بود چنین تکانه شدیدی صورت بگیرد و ایران از نقشه سیاسی آمریکا خارج شود، به استقلال برسد و حاکمیت اسلام را اعلام کند. بنابراین جنگ و تحمیل آن به ملت ایران با هدف احیای آن حقارت‌ها و برای تحمیل مجدد ذلت‌ها برنامه ریزی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: جنگ تحمیلی در شرایطی صورت گرفت که همه قدرت‌های شیطانی آن روز که حتی مخالف هم بودند، خصومت و دشمنی بین خود را در مواجهه با انقلاب اسلامی را کنار گذاشتند؛ همه دشمنان ما که با هم نیز دشمن بودند، اما در مقابل ایران عزیز اسلامی و تازه به استقلال رسیده، متحد شدند، ما شاهد اتحاد استثنایی آمریکا و شوروی در دوره پایانی جنگ سرد علیه نظام و انقلاب اسلامی بودیم.