ضرورت خبررسانی پیشرفت‌ها برای تقویت امیدآفرینی در جامعه
ضرورت خبررسانی پیشرفت‌ها برای تقویت امیدآفرینی در جامعه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پوشش خبری گسترده اقدامات مثبت و دست‌آوردهای نظام مقدم جمهوری اسلامی را یک ضرورت جدی دانست که باعث ایجاد امیدافزایی و نشاط در جامعه امروز ایران خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتصد و نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور یافت و از ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده اقدامات مثبت و خدمات دستگاه‌های دولتی، برگزاری باشکوه جشنواره امام رضا (ع)، وضعیت لایحه حجاب و عفاف و تدوین برنامه هفتم توسعه سخن گفت.

وی در بخشی از سخنانش، با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالروز رحلت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در این سخنرانی مهم مسئله ایمان و امید به‌طور ویژه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که بر همین اساس با توجه به تأثیر مخرب اخبار منفی که در جامعه ایجاد نا امیدی و یاس می‌کند، باید به جلوه‌گری بیشتر اخبار مثبت و امیدوار کننده بپردازیم تا علاوه بر ایجاد فضای اعتماد عمومی نسبت به اقدامات مثبت صورت گرفته، به نشر و گسترش روحیه امید در جامعه بپردازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مفهوم مهم اعتماد عمومی در کشور افزود: شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر ایران می‌توانند با رصد رویدادهای کشور، ابلاغیه‌هایی مرتبط با امیدآفرینی صادر کرده و در عین حال همه دستگاه‌ها نیز می‌توانند با فراتر رفتن از نگاه جزیره‌ای، اقدامات مثبت سایر دستگاه‌ها را تبلیغ و تشویق کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره روند پیگیری لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسیر یک‌ساله را طی کرده است و آن‌چه از سوی قوه قضائیه ارائه شده در دولت ارتقا پیدا کرده است و هم اکنون در مرحله جمع‌بندی است تا تقدیم مجلس شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تقویت عفاف و حجاب در جامعه نیازمند فعالیت رسانه‌ای بسیار فعال و پرحجم است؛ چراکه بخش مهم کار در امر عفاف و حجاب، تبیینی-اقناعی است.

وی با اشاره به فعال شدن قرارگاهی برای تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه عفاف و حجاب، افزود: قرارگاهی برای تبیین مساله حجاب و پاسخ به شبهات فعال شده و در روزهای اخیر مطالبی تولید و به صورت گسترده منتشر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به نهایی شدن برنامه هفتم توسعه در دولت گفت: بخش عمده برنامه هفتم در دولت مصوب شده و آخرین مراحل ویرایشی در حال پیگیری است تا در اختیار مجلس قرار گیرد.

اسماعیلی درباره تعیین اولویت‌های فرهنگی سال جاری گفت: این اولویت‌ها به همه دستگاه‌ها و نهادها ارسال شده و پایش‌های ملی و استانی مرتبط با وضعیت فعلی این شاخص‌ها در اختیار شورا قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی درباره شکل گیری بنیاد سبک پوشش ایرانی اسلامی گفت: «کارگروه ساماندهی مد و لباس، پیش‌تر زیرمجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود اما در آغاز فعالیت دولت مردمی، در راستای هماهنگی بیشتر با سیاست‌گذاری شورای فرهنگ عمومی، زیرمجموعه این شورا قرار گرفت.

اسماعیلی در پایان گفت: تجربه موفق بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در حمایت و تنظیم‌گری حوزه بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند در شکل‌گیری بنیاد سبک پوشش ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد، اما با این وجود باید بازخورد نهادهای مختلف قانون‌گذار و اجرایی در تأسیس بنیاد مورد نظر قرار گیرد تا شاهد تأثیرگذاری هر چه بیشتر آن در فضای جامعه باشیم.