در خصوص تمامیت ارضی کشور با هیج طرفی مماشات نمی‌کنیم
در خصوص تمامیت ارضی کشور با هیج طرفی مماشات نمی‌کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به همسایگان ایران از جمله روسیه اعلام می‌کنیم که حفظ ثبات و توسعه اقتصادی منطقه تنها بر مبنای رعایت اصول حسن همسایگی از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورمان موثر است.

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مطالب بیانیه مشترک کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را قویا رد می‌کند.

وی ادامه داد: به همسایگان ایران از جمله روسیه اعلام می‌کنیم که حفظ ثبات و توسعه اقتصادی منطقه تنها بر مبنای رعایت اصول حسن همسایگی از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورمان موثر است. تمامیت ارضی ایران با خون صد‌ها هزار تن از پاک‌ترین و شجاع‌ترین جوانان این آب و خاک حفظ شده است و ما در این خصوص با هیچ طرفی مماشات نمی‌کنیم.

قالیباف گفت: روسیه نباید به بی ثبات سازی خلیج فارس کمک کند.

رییس مجلس گفت: مبنای ایران در سیاست خارجی تعامل با همه دولت‌های مشروع است.

قالیباف با اشاره به تایید لایحه واردات خودرو‌های کارکرده از سوی شورای نگهبان ادامه داد: تصویب قانون واردات خودرو، قیمت‌ها را در بازار شکست و تداوم این امر نیازمند توجه مسئولان است تا این قانون به سرنوشت پیشین قانون واردات خودرو دچار نشود. وزیر صمت هر چه سریعتر نسبت به تدوین آیین نامه واردات اقدام کند.