دریا خط مقدم مقابله با دشمنان است
دریا خط مقدم مقابله با دشمنان است
امیر آشتیانی در دیدار با کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع توجه کامل به زنجیره علمی، کامل و ارزش‌ ساز در صنعت دریایی را خواستار شد و گفت: دریا خط مقدم مقابله و مواجهه ما با دشمنان‌ است و برخی از تهدیدات جمهوری اسلامی ایران ریشه در دریا دارد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از وزارت دفاع، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از بازگشت ناو دنا از ماموریت ناوگروه ۸۶ با حضور در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع این موفقیت را به مهندسان و کارکنان این مجموعه تبریک گفت.

وی در این دیدار با یادآوری اهمیت ‌‌پایمردی در مسیر پیشرفت نظام گفت: رمز موفقیت رزمندگان اسلام اخلاص، اتصال به ذات اقدس الهی و توکل به او و ‌توسل به ساحت ائمه اطهار(س) است و باید توجه بسیار زیادی به معنویت داشت زیرا این موضوع تقویت کننده انگیزه و روحیه در همکاران و زمینه ساز شکل گیری سازمان ارزشی است.

وزیر دفاع در این دیدار با اشاره به جایگاه راهبردی دریا در اندیشه فرماندهی معظم کل قوا به مطالبه معظم له در حوزه دریا اشاره کرد و  پیشرفت‌های شگرف دریایی امروز کشور را مرهون  توجهات و تدابیر ایشان به دریا دانست و بر این اساس لزوم حضور مقتدرانه در دریا و اهمیت قدرت دریایی  را برای اقتصاد، تجارت، صنعت و دفاع بسیار حیاتی ارزیابی کرد و گفت: دریا خط مقدم مقابله و مواجهه ما با دشمنان‌ است و برخی از  تهدیدات جمهوری اسلامی ایران ریشه در دریا دارد بنابراین برای حضور قدرتمندانه در آبراه‌ها و سرزمین‌های آبی نیازمند صنعت دریایی پیشرفته، قدرتمند، چند منظوره با قابلیت‌های بین المللی هستیم و از طرفی علم و فناوری دریایی در حوزه دفاعی می‌تواند پیشران و پیش برنده صنعت دریایی کشور و در خدمت کشور باشد.

آشتیانی  با اشاره به رشد روز افزون علم و فناوری‌های دریایی همانند هوش مصنوعی، رباتیک، ارتباطات و غیره، توجه به زنجیره علمی،کامل و ارزش ساز این صنعت را ضروری دانست و با بیان اینکه این زنجیره با همراهی بخش‌های مختلف وزارت دفاع همانند موشکی، راداری، پدافندی و الکترونیک تکمیل می‌شود لزوم هم افزایی و هماهنگی و الویت بندی را یادآور شد.

وی با تاکید بر بهره گیری و بکارگیری خلاقانه و ابتکاری پیشرفت‌های دفاعی با یکدیگر و خلق محصولات با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده را بسیار مهم توصیف کرد.

وزیر دفاع با اشاره نقش دانشگاه‌های کشور و شبکه همکاران شرکت‌های دانش بنیان، همکاری با ظرفیت‌های ملی و علمی کشور را مورد تاکید قرار داد و بومی سازی و طراحی محصولات جدید را براساس نیاز نیروهای مسلح ‌پیشرفت‌های دنیا و نسل‌های آینده صنعت دریایی را به همراه خدمات پس از فروش، آموزش،نگهداری، تعمیرات، رفع اشکالات خواستار شد.

امیر آشتیانی با تاکید بر اهمیت  نیروی انسانی برای انجام کارهای بزرگ بر لزوم رسیدگی و توجه به آنان تاکید کرد.