۱۳۵ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور سنددار شد
۱۳۵ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور سنددار شد
معاون کاداستر دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری گفت: ۱۳۵ میلیون هکتار از اراضی ملی با اجرای طرح حدنگاری(کاداستر) سنددار شد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نفل از ایرنا علی ماجانی در حاشیه گردهمایی گردهمایی رفع اختلافات مرزی اراضی ملی در استان های قزوین،البرز،مرکزی،همدان،زنجان،گیلان و مازندران افزود: در حال حاضر اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) در حدود ۹۹ درصد از اراضی ملی به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: ۱۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در کشور وجود دارد که تاکنون ۱۳۶ میلیون هکتار از آن با اجرای طرح حدنگاری تثبیت مالکیت شده و برای ۱۳۵ میلیون هکتار نیز سند صادر شده است.

معاون کاداستر دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری گفت: پیش بینی می شود تا پایان تابستان امسال کار حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی به پایان برسد.

این مسوول گفت: اگرچه تا طمع سودجویان برای زمین خواری وجود دارد شاهد مناقشات مربوط به زمین خواهیم بود اما با اجرای حدنگاری و رفع تداخل اراضی، تولید پرونده های قضایی در رابطه با اختلافات مالکیتی مربوط به اراضی ملی تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

ماجانی با بیان اینکه منابع طبیعی از سال ۴۲ اقدام به نقشه برداری از اراضی ملی کرده و در واقع قدیمی ترین مرجع و دستگاه در زمینه نقشه برداری با وسعت بالا به شمار می رود،افزود: بروزرسانی نقشه ها و تشکیل بانک اطلاعاتی اراضی از دیگر فعالیت های انجام شده در سازمان جنگل ها بوده که به رفع تداخلات اراضی کمک کرده است.

وی اظهار کرد: بهره مندی از مستندات فنی و حقوقی لازم در پی اجرای طرح حدنگاری و رفع تداخلات و بروزرسانی نقشه ها و تهیه بانک اطلاعاتی موجب شده تا زمینه بهتری برای صیانت از اراضی ملی فراهم شود.

این مسوول در رابطه با اراضی ملی استان قزوین نیز گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی این استان حدنگاری و برای آنها سند تک برگ صادر شده است.

استان قزوین دارای ۷۱۷ هزار هکتار اراضی ملی شامل مراتع، بیابان و جنگل است.