روایت ضرغامی از طرح وزارت گردشگری برای لغو روادید با ۵۰ کشور
روایت ضرغامی از طرح وزارت گردشگری برای لغو روادید با ۵۰ کشور
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با تشریح طرح این وزارتخانه برای لغو روادید یک‌طرفه با ۵۰ کشور گفت: لغو یک‌طرفه روادید از لحاظ پروتکل‌های دیپلماتیک و سیاسی مشکلاتی دارد اما من به عنوان مسئول گردشگردی کشور، این را مسأله نمی‌دانم.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، «سید عزت‌الله ضرغامی» در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: طرحی را در دست بررسی داریم که روادید ۵۰ کشور را به‌صورت یک‌طرفه لغو کنیم.

وی افزود: ما کشورهای دنیا را به پنج گروه تقسیم کردیم و معتقدیم باید یک اتحاد جمعی برای لغو روادید با تعداد زیادی از کشورها شکل بگیرد.

ضرغامی تصریح کرد: برخی معتقدند لغو یک‌طرفه روادید مشکلاتی را به لحاظ پروتکل‌های دیپلماتیک و سیاسی دارد اما من به عنوان مسئول گردشگردی کشور این را مشکل نمی‌دانم و نظر وزارت گردشگری بر لغو روادید است.

وی توضیح داد طرح لغو روادید با برخی کشورها، با توجه به مسائل خاص کشور در ماه‌های گذشته و موضوعاتی مانند اینترنت یا مسائل جاسوسی که موجب مشکلاتی در جذب گردشگر شده و همچنین لزوم برخی سختگیری‌ها ارئه شده است.

وزیر میراث‌ فرهنگی و گردشگری درباره حاشیه‌های به وجود آمده درباره تاج‌های سلطنتی که در موزه نگهداری می‌شوند، اظهار داشت: افراد وابسته به رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا آنجا که می‌توانستند اموال ملت ایران را بردند و در مورد این دو تاج فضاسازی ایجاد شد که بعداً معلوم شد در کنار تاج‌های دیگر هستند.

ضرغامی افزود: اینگونه وسایل مثل تاج‌ها هویت ملی ما در سطح جهانی هستند و آنها نمی‌توانستند خیلی روی آن معامله کنند و بعد هم دیگر نیازی به اینها نداشتند؛ چون به اندازه کافی ثروت ملی را به یغما برده بودند.

وی ادامه داد: در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اقدامات خوبی که انجام شد، این بود که کارکنان متعهد بانک مرکزی یک افشاگری کردند و یک لیست چند صفحه‌ای را منتشر کردند که رژیم پهلوی چه پول‌ها و ارزهایی را از کشور خارج کرده بودند؛ رقم‌های بسیار درشتی بود که آنها برده بودند و آن اعلامیه کمر رژیم پهلوی را شکست.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: امروز نمونه دیگری از بلاهت آنها را مشاهده می‌کنیم؛ درحالی‌که کسی آنها را تحویل نمی‌گیرد و به آنها توجهی ندارد، آنها به یکدیگر وکالت می‌دهند و خیالشان راحت است که چه اتفاقی می‌افتد.