فرماندهی نسل کشی در غزه بر عهده دولت آمریکا ست
فرماندهی نسل کشی در غزه بر عهده دولت آمریکا ست
دستیار عالی فرمانده کل قوا گفت: فرماندهی سیاسی، نظامی و رسانه‌ای نسل کشی در غزه بر عهده دولت آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین بهنقل از مهر، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دهمین اجلاس بین المللی شیانگ شأن پکن که با حضور وزرای دفاع، فرماندهان نظامی و پژوهشگران بیش از ۹۰ کشور جهان در حال برگزاری است گفت: این اجلاس امنیتی در حالی برگزار می‌شود که جهانیان شاهد ناامنی‌ها، نسل‌کشی‌ها، کودک‌کشی‌ها و جنایت ضد بشری در منطقه حساس غرب آسیا و فلسطین اشغالی و غزه مظلوم هستند.

سرلشکر صفوی افزود: دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، برای توقف این جنایت‌های غیر قابل تصور و تخریب صدها خانه و بیمارستان و به شهادت رساندن و مجروح کردن چندین هزار نفر در مدت چند روز گذشته و قطع آب، برق، سوخت، دارو و غذا برای مردم غیر نظامی غزه ناتوان هستند.

سردار صفوی از وزرای دفاع، فرماندهان نظامی و هیئت‌های حاضر در این اجلاسیه خواست با محکوم کردن جنایت‌ها و نسل کشی رژیم صهیونیستی، برای مقابله با جنایات رژیم اشغالگر قدس و جلوگیری از قطع آب، برق، سوخت و دارو و ارسال کمک‌های فوری اقدام کنند.

فرماندهی سیاسی، نظامی و رسانه‌ای نسل کشی در غزه بر عهده دولت آمریکا است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: فرماندهی سیاسی، نظامی و رسانه‌ای این کشتار عظیم و نسل کشی در اختیار یک دولت مستکبر به نام ایالات متحده آمریکاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شواهدی پرداخت که گویای بروز و ظهور گسل‌های فعال ژئواستراتژیک جهانی و منطقه‌ای است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در تشریح و برشماری این علائم و شواهد خاطرنشان ساخت: شکست هژمون‌سازی قدرت و یک‌جانبه‌گرایی ایالات متحده آمریکا پس از اتخاذ استراتژی غلط لشکرکشی و اشغال نظامی ۲۰ ساله افغانستان و عراق از سال ۲۰۰۱ میلادی تا ۲۰۲۲ میلادی و عدم دستیابی به اهداف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی و خروج اضطراری از افغانستان با هزینه کردن بیش از هفت تریلیون دلار و کشته و زخمی شدن چند هزار نفر از نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش و کشته و زخمی کردن چندین هزار نفر از مردم بیگناه افغانستان و عراق و فرار و مهاجرت چند میلیون نفر به ایران و پاکستان و سایر کشورها از جمله این نشانه هاست.

وی شکست گروه‌های تروریستی داعش در سرنگون کردن حکومت‌های انتخابی سوریه و عراق پس از سال‌ها ایجاد رعب و وحشت و کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه و تخریب شهرهای سوریه و عراق که هرکدام از این کشورها برای بازسازی احتیاج به چند میلیارد دلار دارند را از دیگر نشانه‌ها و علائم گسل ژئواستراتژیک جهان دانست.

صفوی با اشاره به تلاش سیاسی و اطلاعاتی آمریکا و اتحادیه اروپا برای توسعه قلمروی ژئواستراتژیکی ناتو به مرزهای غربی فدراسیون روسیه و به طور خاص در اُکراین و تهدید امنیت ملی فدراسیون روسیه تصریح کرد: حمله نظامی فدراسیون روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی به عنوان واکنش دفاعی، بزرگ‌ترین حمله نظامی متعارف پس از جنگ جهانی دوم در مرزهای اروپا بوده و الحاق مناطقی از اُکراین به روسیه و اینکه ایالات متحده آمریکا و ناتو نتوانستند و یا نخواستند به صورت مستقیم نظامی با روسیه درگیر شوند نشان دهنده تغییر و تحولات بزرگی است.

وی افزود: کما اینکه همین اتفاق در شبه جزیره کریمه مارس ۲۰۱۴ و پیوستن سرزمین آن با همه‌پرسی ۱۶ مارس ۲۰۱۴ و آرای اکثریت شرکت‌کنندگان به فدراسیون روسیه اتفاق افتاد.