زنگ خطر برای ناوگان اورژانس کشور؛ ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده در ایران
زنگ خطر برای ناوگان اورژانس کشور؛ ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده در ایران
رئیس اورژانس کشور گفت: ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد که با پیگیری‌های انجام‌شده یک هزار آمبولانس جدید به این ناوگان اضافه خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور محمدجعفر میعادفر در آیین کلنگ‌زنی ساختمان ستاد اورژانس لرستان، اظهار داشت: حضور نیروهای اورژانس این استان در صحنه حوادث نسبت به قبل با سرعت بیشتری انجام می‌شود و مدت‌زمان رسیدن آن‌ها به محل قابل‌ قبول است.شکایاتی در گذشته مبنی‌بر طولانی‌ بودن زمان برای حضور اورژانس لرستان در محل حادثه ثبت می‌شد، اما اکنون این مشکل برطرف شده‌ است.

رئیس اورژانس کشور گفت: ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد که با پیگیری‌های انجام‌شده یک هزار آمبولانس جدید به این ناوگان اضافه خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها نقش تأثیرگذاری در ارائه خدمات مطلوب به مردم و بیماران خواهد داشت، افزود: طرح‌های اورژانس پروژه‌های سنگین و هزینه‌بری شده است که بخشی بزرگی از اعتبارات آن را دانشگاه‌ها تقبل می‌کنند.

وی بیان کرد: تمام اقدامات موردنیاز با تکمیل مجموعه در حال احداث بیمارستان نیایش، آشیانه بالگرد اورژانس هوایی و ساختمان ستاد اورژانس لرستان به‌صورت یکپارچه انجام می‌‌شود.

میعادفر با اشاره به پرداخت مطالبات کارکنان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: تلاش می‌شود مطالبات این کارکنان به‌موقع پرداخت شود.

رئیس اورژانس کشور ابراز کرد: ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد که با پیگیری‌های انجام‌ شده یک هزار آمبولانس جدید به این ناوگان اضافه خواهد شد.

میعادفر با بیان اینکه قرارداد ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید منعقد شده‌ است و نمونه نیز مورد تأیید فنی قرار گرفته‌ است، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال بخش عمده‌ای از آمبولانس‌ها وارد چرخه عملیات اورژانس کشور شود و ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی با تأکید به اینکه هم‌اکنون فصل تدوین بودجه و در حال ارائه به مجلس است، ادامه داد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای را به‌ صورت مستمر برای خرید آمبولانس لحاظ کنند تا بتوان کمبود آمبولانس‌ها را جبران کرد.

رئیس اورژانس کشور عنوان کرد: یک درصد از محل فروش خودروها در برنامه هفتم برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شده‌ است و در اختیار سازمان اورژانس قرار می‌گیرد که در صحن علنی مجلس نیز تصویب شد.

وی با بیان اینکه ناوگان آمبولانس کشور دچار فرسودگی است، اضافه کرد: با ظرفیت خیران و بر اساس مجوز می‌توان یک هزار دستگاه آمبولانس نیز از این طریق بدون عوارض گمرکی وارد کشور کرد.

میعادفر با اشاره به اینکه اورژانس هوایی لرستان دارای سه بالگرد است، ابراز کرد: تأمین قطعات بالگردها از خارج از کشور با توجه‌ به تحریم‌ها زمان‌ بر است و اکنون در چند استان نیازمند قطعاتی هستیم که تلاش می‌شود بالگرد خرم‌آباد نیز به‌زودی تعمیر و تأمین قطعات شود.

وی یادآور شد: سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سطح کشور فعال است که از این مجموع بیش از یک هزار و ۸۰۰ پایگاه جاده‌ای و بیش از هزار و ۳۰۰ پایگاه شهری و ۵۲ پایگاه نیز هوایی است.

ساختمان ستاد اورژانس لرستان به مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع در سه‌ طبقه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.