انهدام بزرگترین شبکه اجاره کارت‌های بانکی در ایران
انهدام بزرگترین شبکه اجاره کارت‌های بانکی در ایران
رئیس پلیس فتای تهرات بزرگ از انهدام یک شبکه ۲۰۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی برای انجام کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی خبرداد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس فتای تهران بزرگ در جریان انجام رصد و پایش روزانه فضای مجازی متوجه شدند که افرادی در قالب تیم‌های چند نفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان در پوشش کاریابی و استخدام شرکت‌های اینترنتی کرده‌اند. در واقع این افراد با عناوینی چون درآمد بالا و … این افراد را جذب کرده و کارت بانکی آنها را اجاره کرده بودند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت، گفت: کارآگاهان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با ردگیری های دقیق سایبری یک شبکه بزرگ ۲۰۰ نفره را که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی تحت پوشش شرکت‌های کاریابی کرده و در سراسر کشور فعالیت داشتند را شناسایی کردند. کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات گسترده و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی تمامی اعضای این تیم در فضای حقیقی و مجازی شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این افراد، گفت: با محرز شدن هویت اعضای این باند، ماموران در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار این افراد را دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شبکه یکی از بزرگترین شبکه‌های اجاره کارت بانکی در سراسر کشور است، گفت:‌ متهمان پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود معترف شده و گفتند که کارت‌های بانکی افراد را با تبلیغات دروغین و وعده استخدام اینترنتی و حقوق بالا اجاره و در کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی از آنها استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات ماموران پلیس فتا در این خصوص همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به این پرونده به مردم هشدار داد و گفت:  شهروندان توجه داشته باشند مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌شود، ابتدا بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل ‌قبول نیست.از این رو لازم است که به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغوا کننده و میلیونر شدن یک شبه را که از سوی سودجویان مطرح می‌شود را نخورند.