دشمن امید، اعتماد و ارزش‌های مردم ایران را هدف قرار داده است
دشمن امید، اعتماد و ارزش‌های مردم ایران را هدف قرار داده است
معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور گفت: دشمنان ایران پس از ناامیدی از جنگ نظامی و محاصره اقتصادی شروع به حمله به اعتماد، امید و ارزش های مردم کردند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، محسن رضایی روز سه شبه در سفر به نهاوند استان همدان، در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع)و همچنین گرامیداشت یاد شهدای این شهرستان اظهار داشت: سختی های بزرگی که از ابتدای انقلاب تا امروز در مسیر ملت ایران بوده است، از وجود هدفی عظیم و آینده‌ای بزرگ خبر می‌دهد و آن چیزی نیست جز احیای تمدن ایرانی-اسلامی؛ تمدنی که مولف آن ایران واسلام است و دنبال رو کسی نیست.

رضایی با اشاره به پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی گفت: دشمنان ایران از انتقال این الگوی پیشرفت به حوزه های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی به شدت وحشت دارند فلذا به زدن ریشه های عزت نفس و امید و اعتماد مردم می پردازند که تداوم انقلاب را بگیرند .

وی تلاش برای ایجاد دوقطبی در جامعه را از دیگر نشانه های ناامیدی دشمنان از تحریم ها و جنگ اقتصادی دانست و افزود: حالا که آنها از درگیری نظامی و تحریم‌های اقتصادی ناامید شده‌اند تصمیم به تخریب ایران از داخل دارند و پس از ۲۰۰ سال به اسارت گرفتن ومحاصره ملت ایران، تاب دیدن اینده بزرگ ایران را ندارند .

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ژئوپلیتیک ایران گفت: ایران در قلب انرژی جهان به دنبال پایه ریزی تمدنی جدید و فارغ از دنبال رویست و این بسیار برای دشمنان وحشت آور است؛ راهی که شهدا پیش روی مردم ایران نهادند بزرگترین هدیه و ودیعه الهی است و باید آن را ادامه داد؛ ایمان، خودباوری، اعتماد نفس و خودباوری و ارزش های دیگر که ضعیف شده اند و مورد حمله دشمن قرار دارند باید احیا شوند .

رضایی با یادآوری ترس و خفقان و وابستگی در دوران طاغوت گفت: پس از انقلاب اسلامی مردم ایران از هیچ قدرتی نترسیده و همواره با آزادی و آزادگی بر آرمانهای متعالی خود ایستادگی و پافشاری کردند و اکنون تمام برنامه دشمن گرفتن امید و اعتماد و ارزش های ملت ایران است ؛ آنها می خواهند اعتماد بنفس را از جوانان ایرانی بگیرند و اینطور القا کنند که برای پیشرفت یا باید از ایران رفت و یا باید منتظر دست یاری از خارج بود .

وی افزود: اعتماد به نفس و خودباوری را انقلاب و دفاع مقدس به جوانان ایرانی هدیه داد و ایران آن را به ملل آزاده دیگر منتقل کرده و این خودباوری اکنون به غزه و مرز های مقاومت در برابررژیم صهیونیستی رسیده است و می بینید که مردم محروم و محاصره شده غزه چطور در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح و مجهز به تجهیزات پیشرفته نظامی ایستاده اند. دشمن از این صدور ارزش ها به کشورهای جهان اسلام می ترسد و به دنبال گرفتن این موهبت از مردم ایران است .

وی با اشاره به برخی مشکلات در کشور هم گفت: کسی منکر وجود ضعف ها نیست دولت سیزدهم حدود ۲ سال است که سر کار آمده و خرابه ای را تحویل گرفت که ماحصل تفکر تردید سی ساله و ادامه راه شهدا امام و ایستادگی ملت بود و اگر در اداره کشور نسبت به این راه و روش و منش تردید نمی شد هم اینک وضعیت اینگونه نبود، اما با این وجود دولت انقلابی با انگیزه و تمام قوا در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی قدم خواهد برداشت.

وی اظهار داشت: شهرستان نهاوند بیش از ۶ هزار سال سابقه تاریخی پر افتخار دارد و مردم این دیار همواره با تمام وجود برای ایران واسلام جانفشانی کرده و نسبت به سرنوشت مردم و اسلام و ایران احساس مسئولیت داشته اند.