بنادر می‌توانند نقش اثرگذاری در توسعه کشور داشته باشند
بنادر می‌توانند نقش اثرگذاری در توسعه کشور داشته باشند
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی مستمر از فعالیت ها و دستاوردهای دولت، گفت: بنادر می‌توانند نقش اثرگذاری در توسعه کشور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از مهر، جلسه هیأت دولت صبح (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های متعدد که در هفته دولت در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: چندین هزار طرح و پروژه در این روزها افتتاح شده که لازم است اطلاع رسانی مستمر انجام شود تا افکار عمومی در جریان گزارش این دستاوردها و اقدامات قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور از وجود بنادر مختلف به عنوان یکی از مزیت‌های کشور برای توسعه یاد کرد و افزود: بنادر از ظرفیت‌های مهم برای پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود و با توجه به داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر دسترسی به سواحل، اگر تمرکز بیشتری در این زمینه صورت گیرد، بنادر می‌توانند نقش اثرگذاری در توسعه کشور داشته باشند.

در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از سفر خود به استان زنجان ارائه کرد و گفت: در این سفر یک کارخانه کنتورسازی راه اندازی شد که از نتایج سفر رئیس جمهور به این استان بود.

وزیر نفت نیز حضور رئیس جمهور در سکوی تولید گاز در فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی را اتفاقی کم نظیر توصیف کرد و افزود: اگرچه بنا بر مسائل ایمنی و امنیتی قرار بود هنگام حضور رئیس جمهور فاز ۱۱ پارس جنوبی برای دقایقی خاموش شود ولی رئیس جمهور اجازه ندادند و اعلام کردند که روند تولید گاز حتی برای لحظه‌ای متوقف نشود.

معاون اجرایی رئیس جمهور هم با اشاره به اقدامات متعدد و کارهای بزرگی که در استان‌های مختلف انجام می‌شود، تاکید کرد: اخبار این فعالیت‌ها باید در جامعه دیده شود و ضرورت دارد برای تبیین اقدامات در طول سال برنامه ریزی کنیم.

افتتاح خط تولید انسولین در کشور نیز از اقداماتی بود که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این جلسه به آن اشاره کرد.