لایحه عفاف و حجاب به‌زودی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود
لایحه عفاف و حجاب به‌زودی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تخریب‌ها درباره لایحه عفاف و حجاب به اقدامات مجلس در گنجاندن بخش‌های فرهنگی و ایجابی به این لایحه پرداخت و گفت: اکنون ابهامات لایحه در کمیسیون برطرف شده و این لایحه به زودی برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از فارس ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به تبیین عملکرد مجلس یازدهم‌ و ارائه پاسخ به سوالات طرح شده پرداخت.

وی در پاسخ به موضوع اصلاح ساختار بودجه و اقدامات مجلس در این‌باره به عنوان یکی از عوامل کنترل تورم گفت: مجلس یازدهم برای نخستین بار فرایند بررسی لایحه بودجه را از یک مرحله‌ای تغییرداد و دو مرحله‌ای کرد تا با تصویب دو مرحله ای لایحه بودجه، اقدامات جدی‌تر و موثرتری برای کنترل سقف بودجه که یکی از عوامل موثر در مهار تورم است، انجام شود و امیدواریم با اجرای دقیق این فرایند، نتایج آن در بودجه ریزی‌های آینده به تدریج آشکار شود. ‌

طرح کنترل قیمت ۱۳ قلم کالای اصلی زندگی

رئیس مجلس همچنین با اشاره به وجود تورم در کشور گفت: ممکن است با اقدامات کوتاه مدت یا میان مدت نتوانیم قیمت ۴۵۰ قلم کالایی که تورم براساس آن ها محاسبه می شود را به میزان مطلوب کنترل کنیم اما معتقدم که قادریم در یک برنامه ریزی دقیق با یک طرح مدون، قیمت حدود ۱۳ کالای اساسی و اصلی زندگی مردم که بخش مهمی از نیازهای هر فردی است، را به نحوی کنترل کنیم که مردم مطمئن باشند قیمت این کالاها هر سال فقط و فقط به اندازه میزان افزایش حقوق و دستمزدشان افزایش می یابد.

لایحه عفاف و حجاب به زودی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود

وی با اشاره به برخی تخریب‌ها درباره لایحه عفاف و حجاب به اقدامات مجلس در گنجاندن بخش‌های فرهنگی و ایجابی به این لایحه پرداخت و گفت: با شنیدن انتقادات و پیشنهادات و مطالبات جمع زیادی از نخبگان و صاحب نظران این موضوع از طیف‌ها و اقشار مختلف، لایحه‌ای تدوین شد که پس از بررسی اولیه توسط شورای نگهبان و طرح برخی ابهامات، اکنون این ابهامات در کمیسیون برطرف شده و این لایحه به زودی برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

گلایه یکی از اعضای جامعه مدرسین از آیین‌نامه واردات خودرو

وی همچنین با اشاره به گلایه یکی از اعضای شورای عالی جامعه مدرسین از آئین نامه اجرایی قانون واردات خودرو تاکید کرد: ما وظیفه داریم در مجلس قانون خوب و اجرایی بنویسیم و البته توجه کنیم که وظیفه اجرا با مجلس نیست، به عنوان نمونه در ماجرای قانون مصوب مجلس برای واردات خودرو که در این جلسه به آن اشاره شد، انتظار این بود که آیین‌نامه اجرایی آن به نحوی نوشته شود که مشکلی از مردم حل شود و گلایه ای که مطرح می کنید، گلایه مردم، کارشناسان و نمایندگان مجلس نیز هست.

وی درباره عملکرد مجلس در حوزه مسکن نیز گفت: مجلس یازدهم در بخش های مختلف مرتبط با مسکن از جمله تعیین تکلیف خانه‌های خالی و ساخت مسکن قوانین مهمی مصوب و برای اجرا ابلاغ کرده است، همچنین در موضوع اجاره‌بها نیز طرحی در فرایند قانونگذاری است و معتقدیم با اجرای این قوانین می‌توانیم شاهد عرضه مسکن و کنترل بازار باشیم.

همراهی و هم افزایی دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روزهای پایانی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس گفت: در این زمینه دولت ومجلس با هم افزایی و همراهی کار را پیش بردند تا شاهد تدوین یک سند توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات و پیشرفت ایران عزیز باشیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات  دولت در حوزه بهداشت و درمان از موضوع کنترل همه‌گیری کرونا در کشور به عنوان یک دستاورد مهم یادکرد و گفت: در شرایطی که روزانه حدود ۷۵۰ نفر از مردم عزیز ایران قربانی کرونا می‌شدند دولت طی حدود ۳ ماه این شرایط بحرانی را کنترل و با اقداماتی که انجام داد، تعداد قربانیان کرونا به کمتر از ۱۰ نفر رسید که حقیقتا جای تقدیر دارد.

قالیباف توجه جدی به مقوله خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه به خصوص در برنامه هفتم توسعه و نیز قانون حمایت از خانواده گفت: در قانون حمایت از خانواده مصوبات خوبی انجام شد که برخی از آن اجرا شده و تاثیر آن نیز قابل مشاهده است. همچنین تلاش دولت و مجلس این بوده که در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … خانواده محور باشد و در هر حوزه ای، تقویت سبد خانواده مورد توجه قرار گیرد.