گشایش‌های بین‌المللی جدید ‌در راه است
گشایش‌های بین‌المللی جدید ‌در راه است
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تلاش استکبار برای منزوی کردن اقتصاد ایران بی فایده بوده و گشایش‌های بین‌المللی یکی پس از دیگری انجام می‌شود.

سیداحسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با بیان اینکه تلاش استکبار بی فایده بوده و گشایش های بین‌المللی یکی پس از دیگری انجام می‌شود، اظهار داشت: ضعیف ماندن و منزوی کردن اقتصاد ایران، هدف دشمنان است اما دولت سیزدهم در کنار تولیدکنندگان می ماند تا اقتصاد ایران قوی حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه گشایش‌های بین‌المللی جدید با رویکرد صحیح دولت در راه است، افزود: اولین صرافی لرستان با عنوان صرافی ملی به زودی آغاز به کار می‌کند.

خاندوزی با بیان اینکه بورس منطقه لرستان فعال شده و هماهنگی لازم برای مصوب شدن آن در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه تحریم های ظالمانه علیه کشور مشکلاتی را به وجود آورد، اما مدیران باید نسبت به مطالبات کشور حساس باشند، چراکه نفت نمی‌تواند عیوب را بپوشاند و باید حمایت از تولیدکنندگان و توسعه صادرات در دستور کار باشد.

خاندوزی‌زاده تصریح کرد: رئیس جمهور بر پیشبرد اهداف فعالان اقتصادی تاکید دارند.

وی با بیان اینکه تامین برق یکی از معضلات جدی واحدهای تولیدی است، عنوان کرد: در ۲ سال گذشته کمبود حدود هفت هزار مگاوات برق جبران شد و برای نیروگاه‌های کوچک از تبصره ۱۸ استفاده کردیم و از استان‌های دیگر برای برطرف کردن مشکلات برق سایر استان ها کمک گرفته شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مصرف‌کنندگان بزرگ را به روش‌های دیگر برای الزام به تأمین و ایجاد نیروگاه کمک خواهیم کرد، افزود: در شرایط تحریم که تقاضای ارز وارداتی بیشتر است، چاره‌ای جز پیمان‌سپاری با نرخ عادلانه نداریم.

وی افزود: بر این اساس از طریق بانک مرکزی اقدام خواهیم کرد و امیدواریم همکاری لازم را انجام دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: باید به سمت نظام انگیزشی ارائه قیمت عادلانه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری کنترل نقدینگی کشور از مواردی است که بانک ها را تحت تاثیر قرار می دهد، عنوان کرد: رشد تولید و مهار تورم براساس بیانات رهبری ضروری است و جداگانه نمی‌تواند هرکدام را پیش برد و باید برای محقق شدن شعار سال تلاش کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه سال زراعی جدید قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به نحوی خواهد بود تا رکورد ۱۴۰۲ شکسته شود، تصریح کرد: تاخیر در پرداخت های کشاورزان قابل قبول نیست اما باید صنعتگران ، کشاورزان، تولیدکنندگان را امیدوار کرد.

شعبه صرافی بانک ملی در لرستان راه اندازی شد

خاندوزی‌زاده همچنین در جمع خبرنگاران لرستان با اشاره به مشکل فقدان صرافی برای فعالان اقتصادی در لرستان، اظهار کرد: این مسئله مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی در استان ایجاد کرده بود که برای حل این مشکلات بنا شد شعبه صرافی بانک ملی ایران بزودی در لرستان شروع به کار می کند.

وی با بیان اینکه یکی از درخواست های فعالان اقتصادی لرستان علی رغم داشتن ظرفیت های لازم، نبود بورس منطقه ای است، عنوان کرد: درخصوص حل و فصل برخی ابهامات حوزه مالیاتی در لرستان بنا شد توسط سازمان بورس و شورای عالی بورس مصوبه ای صورت گیرد که استان لرستان بتواند به شکل مستقل، مسائل بازار سرمایه را دنبال کند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به مشکلات کشاورزان و مرغداران استان، بیان کرد: یکی از مشکلات بازگشت بخشی از تسهیلات بود که بعلت شرایط نامساعد حوزه کشاورزی مسائلی در این حوزه ایجاد کرده است.

خاندوزی زاده با بیان اینکه با همکاری بانک کشاورزی مقرر شد پس از معرفی مرغدارانی که دچار مشکل شده اند، استمهال تسهیلات برای آنها انجام شود، تصریح کرد: برخی موانع تامین مالی پروژه های استان قرار است از طریق تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ رسیدگی به این مشکلات با سرعت بیشتری دنبال و تا قبل از رسیدن به فصل سرد سال، تخصیص تسهیلات انجام شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص احیای بنگاه‌های نیمه تعطیل لرستان با بیان اینکه مسائل مربوط به بنگاه های بزرگ اقتصادی باید به شکل ویژه و پرونده به پرونده حل و فصل شود، عنوان کرد: در مورد لاستیک سازی نیز بزودی با مشارکت گروه بارز مشکلات آن حل و فصل می شود.