مدیر انقلابی به بیت المال دست اندازی نمی‌کند
مدیر انقلابی به بیت المال دست اندازی نمی‌کند
دادستان کل کشور گفت: خستگی ناپذیری، وجدان کاری، پرهیز از اشرافی‌گری و سوء استفاده نکردن از امکانات بیت‌المال، از جمله شاخص‌های مهم برای مدیران انقلابی است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی تهران صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد، دادستان کل کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور و حجت الاسلام رازینی برگزار شد.

دادستان کل کشور در این مراسم بیان کرد: در هفته دفاع مقدس هستیم و باید یاد و خاطره همه شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگانی را زنده نگه داریم.

وی افزود: یکی از مراکزی که نقش مهمی در تثبیت نظام و از بین بردن دشمنان خصوصا در زمان دفاع مقدس داشت، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بود. کار کردن در این مجموعه، اخلاص ویژه‌ای می‌طلبد؛ برای اینکه افراد در آن گمنام هستند.

دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت جلوگیری از اطاله دادرسی گفت: نظارت دادستان بر شعب دادرسی و دادیاری بسیار مهم است؛ چنانچه یکی از سیاست‌های کلی قوه قضائیه، رفع اطاله دادرسی است. البته دقت و سرعت در رسیدگی‌ها نیز مسأله مهمی است که دادستان جدید نظامی تهران باید به آن توجه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد خطاب به دادستان جدید نظامی تهران ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که باید طوری با ضابطان برخورد و رفتار کنیم که آنها و پرونده‌هایی که در دست دارند، دچار مشکل نشود.

دادستان کل کشور تأکید کرد: قاضی باید با دستوراتی که صادر می‌کند، تکلیف ضابط را مشخص کند و کلی‌گویی نکند و در عین حال نباید ضابط محور باشیم. همچنین پرونده‌ها باید در اختیار قضات باشد تا هرجا لازم است، ارشادها و راهنمایی‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به شاخص‌های اصلی مدیران تأکید کرد: داشتن روحیه انقلابی، خستگی ناپذیری، وجدان کاری، دقت و سرعت در انجام وظیفه، قبول مسئولیت‌های مهم، پرهیز از اشرافی‌گری و عدم استفاده از امکانات بیت‌المال از جمله شاخص‌های مهم برای مدیران انقلابی هستند.

دادستان کل کشور گفت: یک مدیر انقلابی باید علاقه به خدمت داشته، ولی دلبسته جایگاهش نباشد. کسالت در انجام وظیفه را نداشته باشد. برای انجام وظیفه داوطلب شده، سلامت، نفوذ ناپذیری و قاطعیت داشته باشد.

حجت الاسلام ‌و المسلمین موحدی آزاد افزود: مدیر انقلابی باید قانون را برای همه افراد در هر پست و مقامی، یکسان اجرا کند. نظام اسلامی ثابت کرده همه در برابر قانون یکی هستند و امامین انقلاب نیز به این مهم، پایبند بودند.

وی در پایان برای حجت الاسلام ‌و المسلمین صالحی و حجت الاسلام ‌و المسلمین کرمی آرزوی توفیق کرد.