عضویت ایران در بریکس یکی از مهمترین موفقیت‌های دولت سیزدهم است
عضویت ایران در بریکس یکی از مهمترین موفقیت‌های دولت سیزدهم است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عضویت ایران در بریکس یکی از مهمترین موفقیت و دستاوردهای دولت سیزدهم است که منجر به توسعه روابط اقتصادی و سیاسی ایران در جهان می شود.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، عباس علی آبادی اظهار داشت: ایران درخواست عضویت در بریکس را داده بود که با پیگیری دولت سیزدهم عضو بریکس شده ایم.

وی افزود: جمعی از کشورها و قدرت های نوظهور مثل چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل که بخش عمده اقتصاد دنیا را تشکیل می دهند تا در مقابل هجمه های غربی به توسعه اقتصاد دست یابند. دستیابی به این عضویت در دولت سیزدهم به دست آمده است.

وزیر صمت با بیان اینکه ۲۰ راهبرد اساسی را در وزارتخانه پیگیری می کنیم، گفت: برای دستیابی به این راهبرد هشت برنامه اصلی تعریف شده است که افزایش بهره وری، رقابت پذیری، عرضه کالاها با کیفیت بالا برای رقابت در عرصه بین المللی و تنظیم روابط با مناسبات اقتصادی و توسعه صادرات از مهمترین این برنامه ها است.

وی ادامه داد: باید کالاهایی در کشور تولید شود که با قیمت مناسب قابلیت رقابت پذیری در بازارهای جهانی را داشته باشد نه تنها کالاهای مورد نیاز کشور را باید تولید کنیم بلکه باید کالاهای مورد نیاز کشورهای دیگر را تامین کنیم، از این رو به دنبال ایجاد اقتصاد منطقه ای هستیم.

علی آبادی بر کیفیت تولید خودروها در کشور تاکید کرد و گفت: باید خودروهایی با کیفیت مناسب تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: امشب مدیرعامل سایپا در این مسجد حضور دارد و پاسخگوی سوالات مردمی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت سیزدهم در ۲ سال عمر خود اقدامات خوبی در عرصه های مختلف انجام داده است، گفت: اولین رویکرد دولت سیزدهم رشد تولید و ایجاد اشتغال است، مشکل کشور شغل برای جوانان است که باید تولید را ارتقا ببخشیم ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با نامگذاری امسال تاکید بر افزایش و ارتقای تولید دارند.

علی آبادی عنوان کرد: دومین رویکرد دولت آیت الله رئیسی پیشرفت و ثبات اقتصادی است، اکنون شاهد هستیم کشورهایی که به غرب بله گفتند دچار مشکل اقتصادی شدند ما در این عرصه با تکیه بر تولید پیشرو هستیم.

وی گفت: یکی دیگر از رویکردهای این دولت پیشرفت علم و فناوری و توسعه زیرساخت هایی است که در دنیا نمونه نداشته است. اکنون در این دولت طرح های بزرگ اقتصادی و عمرانی در حوزه آب، برق و گاز در حال اجراست که این طرح های عظیم با روحیه انقلابی به ثمر می نشیند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان در یک جنگ بزرگ اقتصادی قرار داریم، افزود: دشمن از تخریب فرهنگی شروع کرده است و اکنون مبارزه اقتصادی با تحریم های ظالمانه را پیش می برد.

وی تاکید کرد: دشمن در ۴۵ سال از عمر انقلاب با استفاده از تبلیغات رسانه ای، هر شب و روز بسیج شده است و با تخریب ایمان و امید در دل مردم، هر روز یک مصیبتی درست می کند یک روز امنیت و یک روز دیگر اقتصاد را هدف می گیرد در این زمینه نیاز است تا مسئولان و خانواده ها امید را به جامعه و به خصوص قشر جوان تزریق کنند.

علی آبادی ادامه داد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان های مختلف سفر می کنیم و از نزدیک مشکلات فعالان اقتصادی را مورد بررسی و پیگیری قرار می دهیم. امروز نیز در این مسجد همه معاونان و مدیران حضور دارند تا پاسخگوی سوالات مردمی باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان بر تغییر سبک زندگی تاکید کرد و گفت: بحث اقتصاد با این سبک زندگی اسراف و تبذیر امکان ادامه ندارد اگر می‌خواهیم به رفاه برسیم باید جلوی اسراف را بگیریم.

وزیر صمت افزود: هزینه آب، برق و گاز در کشور نسبت به سایر کشورها ارزان است باید نحوه درست مصرف کردن را مردم سرلوحه قرار دهند.