فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی در پلتفرم‌ها مشروط شد
فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی در پلتفرم‌ها مشروط شد
طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب‌وکارهای اینترنتی با ثبت‌نام در پلتفرم‌های داخلی مجوز فعالیت را دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین، جزئیات فعالیت در پلتفرم‌های داخلی برای کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام شد.

به نقل از ایسنا، عیسی زارع‌پور با انتشار پستی در یک پیام‌رسان داخلی با بیان اینکه برای کسب‌وکارها بسته‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: مخصوصا برای کسانی که در پلتفرم‌های خارجی فعالیت می‌کردند و به عبارتی برای شخصی که در خانه خود کسب‌وکار خانگی داشت و کالایی را می‌خرید و از بازار بزرگ تهران با قیمت عمده فروشی تهیه می‌کرد و در خانه خود از بستر شبکه مجازی برای تبلیغ این کالاها استفاده می‌کرد، بسته‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

زارع‌پور افزود: حتی شخصی که در خانه خود به ارائه خدمات می‌پرداخت، همین که وارد پلتفرم‌های داخلی شوند، نگرانی‌هایی در زمینه مجوز دارند ما در اینجا تدبیری با هماهنگ وزارت اقتصاد درنظر گرفته‌ایم که هرکسی در پلتفرم‌های مشمول فعالیت و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند، ثبت نامش در پلتفرم به منزله دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام هم آنلاین و برخط است و احتمالا چند قلم اطلاعات درگاه ملی مجوز می‌خواهد که باید دریافت کنند و در صورت بارگذاری اطلاعات مجوز را دریافت می‌کنند برای کسب‌وکارهای ثبت محو که بیشتر کسانی که در این دسته قرار می‌گیرند همه آن‌ها مشمول می‌شوند.

گفتنی است آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.