وصول طلب‌های خارجی به سفره و یخچال مردم هم برسد
وصول طلب‌های خارجی به سفره و یخچال مردم هم برسد
مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات اقتصادی مردم و جدی‌گرفتن رضایت آنان از وضعیت کشور ممکن می‌شود، تصریح کرد: از طلب‌های چند میلیارد دلاری که وصول می‌کنیم، یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایسنا، سرلشکر یحیی صفوی در «همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی» در زیباکنار با بیان اینکه حضور قدرت‌های دریایی نیروهای نظامی ایران در دریاهای مجاور و آزاد تضمین‌کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور است، اظهار کرد: صحنه‌های نبرد کنونی و آینده تحت تأثیر پارادایم فناوری در عرصه‌های نظامی قرار دارد و توسعه روزافزون فناوری سبب حرکت نیروهای نظامی به تقویت توانمندی‌های تکنولوژیکی متاثر از نیازمندی‌ها شده است.

وی افزود: دریا یک فرصت و یک تهدید است. فناوری یک قدرتی است که هر دو طرف می‌توانند استفاده کنند. تهدیدات آینده علیه ایران دریاپایه و هواپایه است. راهبرد دشمن را باید درست تشخیص دهیم و راهبرد خودمان را باید درست تدوین کنیم و از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید در این زمینه بهره ببریم.

مشاور فرمانده کل قوا ادامه داد: یکی از فرصت‌ها، افزایش توان نظارت است که با کشف، شناسایی و رهگیری اهداف در سطح دریاها معنا پیدا می‌کند. در پدافند هوایی هم همین معادله برقرار است و اگر بتوانیم به قدرت کشف، شناسایی و رهگیری پرنده‌های نظامی برسیم می‌توانیم توان بازدارندگی را افزایش دهیم.

صفوی تاکید کرد: در این حوزه‌ها استفاده از حسگرها و فناوری هوش مصنوعی که به هدایت‌پذیری و سرعت در تصمیم‌گیری منجر می‌شود و کاهش اتکا به کار نیروی انسانی را به همراه دارد که در هوا و دریا بهترین اقدام است تا خطرات احتمالی در این زمینه به صفر نزدیک شود.

وی افزود: ارتقای قدرت ملی، فراملی و وزن ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران با حضور همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی، نظامی در سازمان همکاری شانگهای، بریکس و سایر پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

مشاور فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه باید از فرصت حضور تاثیرگذار در سازمان همکاری شانگهای و بریکس استفاده کنیم، اظهار کرد: به خصوص که اکنون روسیه به دلیل جنگ با اوکراین با آمریکا در اختلاف است و چین نیز رقیب اقتصادی آمریکا است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و نقش خود را سازمان‌های همکاری‌ منطقه‌ای و بین‌المللی ارتقا دهیم.

صفوی همچنین با اشاره به اهمیت تدوین سند چشم‌انداز سند برای ایران ۱۴۲۴ اظهار کرد: سند چشم‌انداز ایران ۱۴۲۴ باید تدوین شود تا به آمایش سرزمینی و جهت‌گیری‌ها کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی برسیم و دولت‌ها مکلف به اجرای آن باشند.

وی یادآور شد: تقویت راهبرد دریایی در ابعاد اقتصادی و سیاسی و نظامی را باید مورد توجه قرار دهیم. در سطح هوایی و دریایی باید قدرت خود را افزایش دهیم و البته به تقویت نفوذ فرهنگی و افزایش قدرت اقتصادی هم مثل افزایش قدرت نظامی توجه داشته باشیم و بدانیم افزایش قدرت فقط بعد نظامی ندارد.

مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و جدی‌گرفتن رضایت آنان از وضعیت کشور ممکن می‌شود، تصریح کرد: از این طلب‌های چند میلیارد دلاری که وصول می‌کنیم، یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم. مردم باید از حکومت ما راضی باشند تا انسجام و استحکام قدرت درون‌زا نیز محقق شود.

صفوی همچنین با اشاره به تاثیر جنگ غزه بر محور مقاومت اظهار کرد: ممکن است این جنگ اخیر در غزه با بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی اثرات عمیقی بر این منطقه برجای بگذارد، اما شکی نیست که در نهایت به پیروزی فلسطین‌ها و تحقق آرمان فلسطینی منجر می‌شود و جبهه مقاومت و کشورهای عضو مقاومت نیز با این جنگ اخیر غزه متحدتر و قدرتمندتر می‌شوند.