دریافت درخواست رسمی عربستان برای برقراری ۳ پرواز در هفته
دریافت درخواست رسمی عربستان برای برقراری ۳ پرواز در هفته
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری ۳ پرواز در هفته (خارج از پروازهای حج) توسط سازمان هواپیمایی کشوری دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش با اشاره به ازسرگیری روابط دیپلماتیک بر مبنای دیپلماسی منطقه‌ای و بر اساس اصل حسن همجواری، اظهار داشت: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری ۳ پرواز در هفته از ایران خارج از پروازهای حج دریافت شد.

وی افزود: پیش از این دو کشور در زمینه اجرای موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی و… اراده قاطع خود را برای به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرده‌اند و بر این اساس برای گسترش همکاری‌ها، برقراری پروازهای ایران و عربستان علاوه بر پروازهای حج مدنظر قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی منطقه‌ای گفت: سازمان هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی بر اساس وظایف ذاتی خود، تمام مساعی خود را برای برقراری پروازها میان ایران و عربستان به کار خواهد بست.

بذرپاش یادآوری کرد: همچنین از ماه‌ها قبل برای انجام مطلوب پروازهای حجاج کلیه هماهنگی با هواپیمایی کشوری عربستان صورت گرفته است.