کاهش ۷۳ درصدی شکایات از کسب‌وکارهای دارای اینماد در فروردین ۱۴۰۲
کاهش ۷۳ درصدی شکایات از کسب‌وکارهای دارای اینماد در فروردین ۱۴۰۲
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام اینکه در یک ماهه فروردین ۱۴۰۲ حجم معاملات خرید در سامانه ستاد ایران از ۳۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال عبور کرده، اعلام کرد: تعداد شکایات ثبت شده از کسب‌وکارهای دارای اینماد با کاهش ۷۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری صابرین آنلاین به نقل از ایرنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در آخرین گزارش عملکرد آماری خود که مربوط به بازه زمانی فروردین ۱۴۰۲ است، به شرح جزئیات مربوط به خرید، مزایده، مناقصه و حجم معاملات در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد)، تعداد نماد تجارت الکترونیکی و گواهی امضای الکترونیکی صادر شده از سوی این مرکز پرداخته است.

بر اساس این گزارش، در فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۳۳۹ دستگاه اجرایی و بیش از ۶ هزار مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند. در این بخش شاهد رشد ۱۴۳ درصدی ثبت‌نام دستگاه‌های اجرایی و رشد بیش از ۱۴ درصدی ثبت‌نام بخش خصوصی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سامانه ستاد بوده‌ایم.

در بخش خرید نیز تعداد معاملات از ۲۰ هزار معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از ۳۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال رساند.

تعداد معاملات بخش مزایده بیش از یک هزار و ۲۰۰ معامله با حجم ۱۲۰ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است. در بخش مناقصه تعداد معاملات ۲ هزار و ۱۶۸ معامله با حجم ۶۴۳۱۹۱ میلیارد ریال است.

در یک ماهه نخست ۱۴۰۲، تعداد ۴ هزار و ۵۹۷ نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) اعطا شده که نسبت به مدت زمان مشابه در یک سال گذشته با رشد ۳۱ درصدی مواجه شده است.

آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد شکایات ثبت شده است که کاربران از کسب و کارهای اینترنتی دارای اینماد داشته‌اند.

در فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ شکایت از کسب وکارهای اینترنتی دارای اینماد ثبت شده در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد شکایات بیش از یک هزار و ۹۵۱ مورد بوده است. در این بخش شاهد کاهش ۷۳ درصدی شکایات بوده‌ایم.

بخش بعدی این آمار مربوط به صدور گواهی امضای الکترونیکی است. در یک ماه نخست سال جاری تعداد ۱۶۵ هزار و ۳۱۵ گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده است.