۱۲۳ هزار نفر از غزه آواره شده‌اند
۱۲۳ هزار نفر از غزه آواره شده‌اند
همزمان با ورود درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین در نوار غزه و ارتش رژیم صهیونیستی به سومین روز، سازمان ملل از آوارگی بیش از ۱۲۳ هزار فلسطینی ساکن نوار غزه در پی حمله رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی و غیرنظامیان در این منطقه خبر داده‌ است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گزارش داد که ۱۲۳ هزار و ۵۳۸ تن از ساکنان نوار غزه به دلیل بمباران، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.به گزارش سایت روسیا الیوم، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که این آمار شامل برهه زمانی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا ساعت ۲۱ یکشنبه به وقت محلی است. این نهاد شنبه نیز اعلام کرده بود که برخی از آوارگان در مدارس وابسته به آنروا پناه گرفته‌اند.رژیم صهیونیستی که با عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست بی‌سابقه‌ای را متحمل شده است، مناطق مسکونی در شهر غزه را هدف حملات خود قرار می‌دهد و این حملات تا بدین لحظه منجر به شهادت و مجروح شدن صدها غیرنظامی فلسطینی شده است.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (دوشنبه) در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد شده است.