در تلاشیم تا هنرهای دستی زنان به بازارهای جهانی راه یابند 
در تلاشیم تا هنرهای دستی زنان به بازارهای جهانی راه یابند 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه صنایع دستی از لحظه خلق و تولید تا بسته‌بندی، فروش و صادرات باید در زنجیره ارزش، کارآیی داشته باشد، گفت: تمام تلاش ما این است تا دست‌آفریده‌های زنان که در خانه‌ها خلق می‌شوند به بازارهای جهانی برسند و به همین منظور هلدینگ صنایع دستی را افتتاح می‌کنیم.

مریم جلالی جمعه در جریان سفر به شهرستان کازرون و با حضور در مراسم جشن ثبت‌ملی ۲ اثر صنایع‌دستی در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات راه‌اندازی هلدینگ صنایع دستی انجام شده تا دغدغه همه هنرمندان برای فروش آثارشان برطرف شود. شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری هم باید به حوزه تولید متصل شوند تا محصولات باکیفیت تولید شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نگاه ویژه به صنعت صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: صنایع دستی باید به ادبیات توسعه اتصال پیدا کند.

جلالی بیان کرد: ما در برنامه هفتم توسعه، صنایع‌دستی را در بهبود وضعیت کسب و کار دیده‌ایم و قرار است که صنایع دستی از لحظه خلق و تولید تا بسته‌بندی، فروش و صادرات در زنجیره ارزش، کارآیی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امسال سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای ترویج صنایع دستی در نظر گرفته شده است ، گفت: البته تنها به این مبلغ اکتفا نخواهیم کرد بلکه باید بتوانیم از اعتبار سایر دستگاه‌ها بهره ببریم و این اعتبارات را در سبد صنایع‌دستی قرار دهیم.

وی عنوان کرد: ثبت صنایع دستی در هر منطقه یعنی اینکه هر سندی به توسعه وصل شود و معیشت آن منطقه را تحت الشعاع قرار دهد. کارگاه‌ها باید به روز شوند و رونق پیدا کنند.

معاون وزیر میراث فرهنگی بر لزوم‌ تقویت و توجه به هنر سنتی و صنایع دستی که اقتصاد هویت‌بنیان است، تأکید کرد و گفت: امیدوارم صنایع دستی کازرون به توسعه وصل شود و برای خانواده‌های کازرونی خلق ثروت کند.

جلالی اظهار کرد: هنرمندان بایستی دست در دست دولت بگذارند و بخش خصوصی و مردمی باید برای شکل گرفتن زنجیره تأمین صنایع دستی وارد میدان شوند.