خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته‌امداد تا پایان امسال
خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته‌امداد تا پایان امسال
مدیرعامل بنیاد حیات گفت: تا پایان سال میزان خانوارهای مجری طرح های اشتغال کمیته امداد به ۱۰۰ هزار خانوار خواهد رسید.

مرتضی فیروزآبادی مدیرعامل بنیاد حیات، با اشاره به تکالیف شورای عالی اشتغال برای کمیته امداد،گفت: در شورای عالی اشتغال ۲ تکلیف برای کمیته امداد پیش‌بینی شده است که تکلیف اول ایجاد اشتغال برای مددجویان و دهک‌های پایین‌تر از پنج و تکلیف دوم راه‌اندازی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال است.

وی ادامه داد: سال گذشته عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال داشتیم و در همه بانک‌ها بالای ۸۰ درصد و بخش عمده بانک‌ها بالای ۹۰ درصد تکلیف بانک مرکزی را محقق کردند.

به گفته مدیرعامل بنیاد حیات، در مجموع سال گذشته ۸۶ درصد از منابع و تسهیلات تبصره ۱۶ توسط بانک‌ها محقق شد که عدد قابل قبولی است.

وی با تاکید بر خودکفایی و خروج مددجویان از حمایت امداد، خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار مبتنی بر زنجیره تولید، طرح‌های دانش‌بنیان، مشاغل نوین و فناورانه و هوشمند بر بستر سامانه‌ها، توسعه بازار فروش و توسعه مهارت‌آموزی برای کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

فیروزآبادی با اشاره به راستی‌آزمایی طرح‌های اشتغال مددجویان، تاکید کرد: بیش از ۹۲ درصد تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد به هدف رسیده است.

مدیرعامل بنیاد حیات گفت: از ابتدای سال جاری ۴۱ هزار خانوار مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد به خودکفایی رسیده‌اند که این میزان تا پایان سال به ۱۰۰ هزار خانوار می‌رسد.