فعالیت ۱۷۱ صندوق حمایت بخش کشاورزی در کشور
فعالیت ۱۷۱ صندوق حمایت بخش کشاورزی در کشور
 رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور از فعالیت ۱۷۱ صندوق حمایت از بخش کشاورزی با هدف تأمین مالی تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای تولید خبر داد.

حسین مهدی دوست صبح امروز پنجشنبه ۲۵ آبان در نشست بررسی وضعیت صندوق های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان که در چابهار برگزار شد، افزود: در حال حاضر به ترتیب بیشترین صندوق حمایت از بخش کشاورزی با ۹۳ صندوق در سطح شهرستان ها و ۳۲ صندوق استانی ، ۱۱ صندوق ملی ،۲۰ صندوق حمایت از زنان ،۱۳صندوق منابع طبیعی و۲ صندوق منطقه ای در کشور فعال است که با پشتیبانی مالی از فعالان این بخش بازوی اجرایی پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.

وی شیلات را یکی از بهترین ظرفیت های اقتصادی برای ایجاد اشتغال و توسعه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: این استان به ویژه شهرستان بندری چابهار ظرفیت‌های فراوانی در زمینه صید آبزیان و شیلات دارد؛ به طوری که این بندر با موقعیت راهبردی و متصل به آب‌های آزاد، بزرگترین بندر اقیانوسی فرصت های بی بدیل را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری تاکید کرد: این صندوق با توجه به ظرفیت های تولید محصولات گرمسیری، گلخانه ای و شیلاتی سواحل مکران به دنبال اتخاذ راهکاری برای افزایش سرمایه گذاری در این بخش است.

مهدی دوست تاکید کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر طرح توسعه دریای محور می توان به منظور بهره مندی از توان شیلاتی مرزهای آبی پروژه های مهمی در این بخش طراحی و به اجرا درآورد.

وی فعالیت صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را در سیستان وبلوچستان مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: این صندوق ها با تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع و به کارگیری الگوهای مطلوب به محلی مطمئن برای تبلور تفکر و عمل در راستای تحقق توسعه پایدار تبدیل شده است.